08:04

1403/02/22

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

فولاد خوزستان تهدید تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند

از پس پاسخ دندان شکن و مقتدرانه‌ی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی، کاخ سفید در ادامه حمایت همیشگی‌اش از اسراییل جنایتکار، فولاد خوزستان را در فهرست تحریم‌های ظالماته‌ی خود علیه ایران افزود.

اختصاصی”نوای صنعت“، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در گزارشی در وب‌سایت خود اعلام کرد که در واکنش به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، پنج شرکت فعال در زمینه‌های مختلف که نیازمندی‌های تولید فولاد را در شرکت فولاد خوزستان (فخوز) تامین می‌کنند و یا محصولات نهایی آن را می‌خرند در دستور کار برای تحریم قرار داده است.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری امریکا؛ صنعت فولاد ایران سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد که بیشتر این درآمد از محل صادرات فولاد حاصل می‌شود؛ در همین حال شرکت فولاد خوزستان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان ایرانی است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا در گزارش یادشده درباره تحریم شرکت فولاد خوزستان نوشته است: شرکت فولاد خوزستان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان ایران است و بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش این کشور به شمار می‌آید. تولید و فروش فولاد این شرکت سالانه برای دولت ایران میلیاردها دلار درآمد خلق می‌کند.این گزارش همچنین بر تامین‌کنندگان خارجی مواد و قطعات فولاد خوزستان متمرکز شده تا تامین و صادرات فولاد را برای شرکت فولاد خوزستان سخت کنند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا همچنین نوشته است: فولاد خوزستان حتی از شرکت‌های ثبت‌شده در اروپا برای دستیابی به قطعات و صادرات بهره می‌برده است.   (کارا اینداستریال تریدینگ جی‌ام‌بی‌اچ) تاکنون ده‌ها میلیون دلار از فولاد خوزستان خرید کرده و برابر با این رقم مواد خام به فولاد خوزستان فروخته است.

این گزارش حتی به شرکت‌هایی که قطعات مهم مصرفی در تولید فولاد مانند الکترود به فولاد خوزستان می‌فروشد نیز پرداخته و به مشتریان این شرکت در هنگ‌کنگ هم اشاره کرده است!
به نظر می‌رسد دولت امریکا صنایع موفق و پول‌ساز ایران هدف تحریم‌های خود قرار دادند هرچند در مقابل ایران همواره سعی کرده با تبدیل کردن تهدید به فرصت، در راه اقتصاد و صنعت خود ادامه دهد چرا که یکی از روش‌های متداول برای پیشگیری از اثر هر نوع تهدید تبدیل آن به فرصت است. شیوه‌ای که برای رویارویی با مشکلات شخصی یا اجتماعی توسط هر صاحب تجربه‌ای توصیه می‌شود. هرچند داشتن شناخت کامل از تهدیدها لازمه‌ی شناسایی راه‌های مقابله با آن و تبدیل آن به فرصت است.

در همین باره قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان بکارگیری دوباره ” حربه کهنه و زنگار بسته تحریم” از سوی دولت آمریکا را نشانه عجز از مقابله با نفوذ ایران در منطقه و جهان دانست و بیان کرد: تحریم، نشان دهنده خروج گزینه تهاجم نظامی به ایران از روی میز لرزان دیپلماسی استکبار است.

مخبر دزفولی، تحریم شرکت فولاد خوزستان توسط آمریکا را نشان‌دهنده نقش منحصر به فرد این مجموعه بزرگ صنعتی در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تحریم، تهدید و حمله سایبری به این بنگاه مهم اقتصادی، نشانه عجز دشمن و افتخاری برای جهادگران مخلص اقتصادی فعال در این شرکت است که در چنین شرایطی با حکم قاطع مقام معظم رهبری، مسوولان کشوری و استانی باید در حراست از این مجموعه بیش از پیش کوشا باشند.

همچنین رضا طاهری رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان در پیامی با محکوم نمودن تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت فولاد خوزستان گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا با تدابیر از پیش اندیشیده شده، هیچ تاثیری بر روند فعالیت شرکت فولاد خوزستان نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *