22:01

1403/02/30

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ایجاد نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی

آیین تبادل تفاهمنامه «ایمینو» و فن بازار ملی ایران در راستای تسهیلگری فرایند تجاری سازی کسب وکارهای فناور و دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار شد.

به گزارش”نوای صنعت“، تفاهمنامه راه اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی کشور که از سال گذشته با پیگیری ایمینو در شبکه ملی فن بازار و ایمیدرو به تایید طرفین رسید امروز فیمابین طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) و شبکه فن بازار ملی ایران با هدف توسعه محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان مبادله شد.

در راستای تحقق این همکاری توسعه نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و توسعه بازار محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان مطابق مفاد تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، تسهیل گری فرایند تجاری‌سازی کسب وکارهای فناور و دانش بنیان با برگزاری سه رویداد نونمایی، پیچ و جذب سرمایه و برگزاری سه بوتکمپ تخصصی نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی در سطح دانشگاه های برتر کشور از برنامه های اجرایی ایمینو در سال جاری خواهد بود.

فن‌بازاربه معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است و با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، در راستای همرسانی طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته در زیست بوم فعالیت دارد.

شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارهاست. با توجه به اهمیت ترویج نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد نخستین فن‌بازار تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی حائز اهمیت قرار گرفته است.

منبع: ایمینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *