18:01

1403/02/29

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ثبت ركورد بیشترین تعداد حمل پاتیل سرباره با كمترین توقف به كوره‌های قوس الكتریكی

رسول شفیع‌زاده، مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه، با اعلام این خبر گفت: در فروردین‌ماه 1403 رکورد بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس با همت کارکنان واحد حمل و فراوری سرباره به دست آمد.

به گزارش”نوای صنعت“، وی تصریح کرد: طی فروردین‌ماه سال جاری با یاری خداوند در مجموع 5 هزار و 126پاتیل سرباره اعم از سرباره کوره و سرباره LTS، بدون هیچ‌گونه حادثه تعویض و در حوضچه‌های سرباره تخلیه گردید و تنها 0.01 دقیقه بر ذوب به کوره‌های قوس توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره وارد شد.

به گفته شفیع‌زاده، رکورد قبلی تعویض پاتیل مربوط به اردیبهشت‌ماه سال 1402 و به تعداد 5 هزار و 51 پاتیل بوده؛ این در حالی است که در فروردین‌ماه رکورد حمل روزانه پاتیل سرباره نیز به تعداد 162 پاتیل و بدون هیچ‌گونه اعمال توقف به کوره‌های قوس ثبت شد.

مدیر ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه کسب این دستاورد را حاصل تلاش متعهدانه همکاران واحد حمل و فراوری سرباره و تعمیرگاه پاتیل‌برها، اقدامات مؤثر پیمانکاران فعال در حوضچه‌های سرباره و تعامل فعالیت این واحد و ناحیه فولادسازی دانست.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های توسعه در این واحد ازجمله نوسازی ناوگان و اصلاح سیستم خنک‌کاری سرباره و با تلاش دلسوزانه همکاران در حمل ایمن سرباره مذاب شاهد ثبت رکوردهای جدید در سال جاری باشیم.

افزایش 5 درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ماه سال جاری

در همین زمینه، رئیس واحد حمل و فراوری سرباره اظهار داشت: افزایش 5 درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و افزایش آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر در شرایطی محقق شد که واحد حمل و فراوری سرباره با مشکلاتی ازجمله عدم تناسب فضای تعمیرگاه سرباره با فعالیت‌های تعمیراتی، مستهلک شدن مکانیسم‌های پاتیل‌بر، کمبود نیرو و محدودیت‌های موجود در تأمین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسم‌ها روبه‌رو بود.

رحیم خلقی در ادامه عنوان کرد: از نتایج دست‌یابی به این رکورد می‌توان به تحقق اهداف تولید مطابق با اهداف تعریف‌شده، ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی، افزایش اعتمادبه‌نفس کارکنان واحد سرباره و نگاهی عمیق‌تر در دست‌یابی به اهداف اشاره کرد.

وی عوامل تأثیرگذار در دست‌یابی به این موفقیت را چنین برشمرد:

– حمایت‌های بی‌دریغ و قابل‌تقدیر مدیریت عامل و معاونت بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی و مدیران حمل‌ونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و حضور مستمر و گرم ایشان در بین کارکنان که به‌واقع روحیه همکاران را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد؛

– تلاش بی‌وقفه همکاران در حوزه‌های کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره در رسیدن به رکوردی که در دوران فعالیت شرکت فولاد مبارکه بی‌سابقه بوده است؛

– انجام به‌موقع تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و افزایش 19 درصدی آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر و همچنین استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش در جهت بومی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های درون‌واحدی؛

– ایجاد محیط همکاری بسیار صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کوره‌های قوس الکتریکی.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از مدیریت شرکت‌های چشمه‌صنعت و راک‌سپیدان به‌عنوان پیمانکاران واحد سرباره که در جهت دست‌یابی به این رکورد صمیمانه تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد در آینده نه‌چندان دور، توفیقات بیشتری به همت همکاران تلاشگر واحد حمل و فراوری سرباره در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه به دست آید.

منبع: فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *