19:59

1403/02/17

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

یکی از پروژه های «تجلی» این نخستین شرکت پروژه محور ایران در آستانه بهره برداری قرار گرفت

به گزارش”نوای صنعت“، مرتضی علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص آخرین وضعیت پروژه های این شرکت در سال جاری گفت: پروژه فولاد شرق خراسان، پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه، صبا امید غرب خاورمیانه و پروژه‌های مشترک با فولاد مبارکه به خوبی پیش می‌روند. ابتدای سال آینده یا اواخر امسال فاز اول از ۳ پروژه شرکت فولاد ابرکوه به بهره‌برداری می‌رسد و تا انتهای سال ۱۴۰۳ همه پروژه های این شرکت بهره‌برداری خواهند شد.
وی در خصوص روند افزایش سرمایه شرکت گفت: افزایش سرمایه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی را از طریق کدال اعلام کرده‌ایم، گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده ، پس از تایید حسابرس و سازمان ، مجمع برگزار می‌شود.امیدواریم تا پایان سال این افزایش سرمایه به ثبت برسد. حمایت خوبی از طریق سهامدار عمده‌ داشته‌ایم و هیچ مشکلی جهت تامین منابع در افزایش سرمایه و اجرای پروژه‌های سال ۱۴۰۳ نداریم.
مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به برنامه عرضه دو شرکت زیر مجموعه گفت: فولاد سرمد ابرکوه از شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور است که پس از راه‌اندازی یکی از پروژه های آن برنامه پذیرش و عرضه این شرکت برای سال آینده دنبال می‌شود.
به گفته وی، ورود شرکت معدن کار باختر به بورس در سال جاری دنبال می‌شود ، تجلی در این شرکت ۴۰ درصد و سهم صبانور ۶۰ درصد است، توافق نهایی با فرابورس انجام‌شده و مدارکی از سوی فرابورس درخواست شده که درصدد ارسال هستیم و پس از بررسی لازم برای ورود به بازار سرمایه اقدام خواهیم نمود.
وی گفت: سهام‌ بورسی و اوراقی که در اختیار داریم به مرور در بازار واگذار و به پروژه‌های شرکت تزریق می‌کنیم.
علی اکبری افزود: وزن سرمایه‌گذاری‌ها طی ۱۰ سال آینده بیشتر به سمت مواد نادر خاکی، عناصر حیاتی و پروژه‌های نوآور خواهد بود.
وی در خصوص خالص ارزش دارایی شرکت گفت: قیمت سهم طبق محاسبات در مقطعی که دلار رشد داشت، حدود ۵۴ درصد NAV بود.امیدواریم با اجرای پروژه‌ها در سال آینده، سود خوبی محقق کنیم و با افزایش NAV ، تجلی بتواند سهم مناسبی را در پرتفو‌ی سهامداران داشته‌ باشد.

منبع: بورس۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *