07:41

1403/02/28

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

پیش بینی افزایش صادرات فرآورده های پتروشیمیایی از شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در ماه های پیک سال جاری به یک میلیون تن

رئیس خدمات فنی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه از افزایش صادرات فرآورده های پتروشیمیایی از شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در ماه های پیک سال جاری به یک میلیون تن خبر داد.

به گزارش”نوای صنعت“، رئیس خدمات فنی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه گفت: در سال گذشته و در آذرماه رکورد 800 هزار تن صادرات فرآورده را محقق کردیم و امسال نیز امیدواریم این میزان به یک میلیون تن در ماه های پیک افزایش یابد.
ابراهیم آتشی تاکید کرد: طرح های توسعه ای فاز ۲ این شرکت در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاش هستیم تا دو مخزن MEGو DEG پتروشیمی بوشهر در تیرماه سال جاری به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: باتوجه به سند استراتژیک مجموعه ما ملزم شدیم که به دنبال بازاریابی در نقاط دیگری در داخل و خارج از کشور برای انبارش باشیم.از این رو در شمشین نمایشگاه اکسپو به دنبال مشتریان خارج از کشور نیز هستیم تا فرصت سرمایه گذاری خارج از ایران برای انبارش فراهم شود.
آتشی بیان کرد: همچنین، گوشه چشمی به بازار داخل داریم و توانمندی موجود در عسلویه که بلا استفاده مانده است را به کار می گیریم. شرکت مخازن سبز به جهت پایبندی به ماموریت استراتژیک خود تا کنون فضای مورد نیاز انبارش کلیه مجتمع های طرف قرار داد را قبل از شروع تولید مهیا نموده است
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: موضوع تامین ارز برای ما تبدیل به دغدغه شده است. در پروژه های گذشته برای خود تعهد ارزی ایجاد کرده ایم و عملا نمی توانیم از مشتریان خود ارز بگیریم و تعهدات ارزی را رفع کنیم. از این رو جلساتی با چند فاینانسور داشتیم که توانایی این را دارند تا فاینانس را به صورت ارز تهیه کنند و در ایران به صورت ریال با ما تسویه سازند. اگر این کار انجام شود، علاوه بر اینکه تعهدات قبلی را رفع می کنیم، توان این را خواهیم داشت تا در مخازن و پروژه های جدید سرمایه گذاری کنیم. همچنین،
وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های به عمل آمده، به زودی مشتریان جدیدی در داخل کشور به جمع مشتریان محصولات این شرکت افزوده شود.
آتشی بیان کرد: همانطور که اشاره کردم ما دو مخزن MEGو DEG برای پتروشیمی بوشهر داریم و در تلاش هستیم تا این دو مخزن در تیرماه سال جاری به بهره برداری برسند. 30 هزار متر مکعب MEGو 3 هزار مترمکعب DEG در نظر گرفته شده است که با تحقق آن 500هزار تن ظرفیت صادراتی در عسلویه برای این دو فرآورده در سال ایجاد می شود. وی بیان کرد:در در فاز ۲ پتروشیمی عسلویه دو شرکت تولیدکننده گلایکول وجود دارد که اگر این میزان به آن ها اضافه شود، افزایش 30 درصدی صادرات در این دو محصول را در این منطقه شاهد خواهیم بود.
آتشی ادامه داد: همچنین، برای محصول متانول پتروشیمی آپادانا دو مخزن 60هزار مترمکعبی در نظر گرفته شده است که همزمان با تولید این پتروشیمی، مخازن آن هم آماده می شوند.
وی تاکید کرد: این مخازن 120 هزار مترمکعب فضای انبارش دارند و ظرفیت تولید و صادرات متانول از عسلویه را به میزان 1650 تن در سال افزایش می دهند.
وی عنوان کرد: در سال گذشته صادرات فرآورده های پتروشیمی از مخازن سبز به حدود ۶ میلیون تن رسیده است
آتشی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری انتقال به کشتی و انبارش فرآورده برای مشتریان به بیش از ۸ میلیون تن برسد که در نوع خود یک رکورد است.

منبع: روابط عمومی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *