21:27

1403/02/17

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

نفت پاسارگاد، قیر ایران را با بسته‌بندی نوین به بازارهای جهانی می‌برد

مجتمع تهران شرکت نفت پاسارگاد برای اولین بار محصولات خود را در بسته بندی فلکسی تانک روانه بازارهای جهانی کرد.

به گزارش”نوای صنعت“،  این شرکت برای نخستین بار از بسته بندی نوین فلکسی تانک برای محصولات تولیدی خود در مجتمع تهران استفاده کرد.

امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای راه‌های حمل و نقل کارآمد و پایدار استفاده از بسته بندی‌هایی نظیر فلکسی تانک در زنجیره تامین محصولات قیری رواج پیدا کرده است. در همین راستا شرکت نفت پاسارگاد همگام با نیازسنجی‌ بازار نسبت به استفاده از این نوع بسته‌بندی اقدام کرده و در مسیرانعطاف پذیری بیشتر در حوزه لجستیکی گامی موثر برداشته است.

در مجتمع تهران نفت پاسارگاد، قیر تولید شده ابتدا در مخازن مناسب خنک شده و با دمای زیر 100 درجه سانتیگراد در این نوع تانک ها تزریق می شود. تمهیدات لازم نیز در این مجتمع جهت تولید انواع گریدها با این نوع بسته بندی توسط همکاران فنی و مجرب مجتمع طراحی و بکارگیری شده است.

کارامدی، صرفه اقتصادی و قابلیت استفاده برای گریدهای متنوع قیری از جمله مولفه‌های تاثیرگذار برای رواج استفاده از این بسته‌بندی در عرصه بین اللمل به حساب می‌اید. تا جایی‌که چشم‌انداز تجارت خارجی صنعت بازرگانی خارجی و حمل و نقل بین الملل را نمی‌توان بدون آن تصور کرد.

مزایای زیست محیطی، هزینه نظافت، صرفه جویی در زمان و کار و کارآیی عملیاتی از دیگر برتری های استفاده از این روش بسته‌بندی به حساب می‌آید که مورد تاکید عرصه بین‌الملل نیز است.

فلکسی تانک ها کیسه های بزرگ و قابل انعطافی هستند که عمدتا لایه داخلی آنها از ترکیبات پلیمری پلی اتیلن ولایه بیرونی آنها از پلی پروپیلن ساخته شده اند. ظرفیت بارگیری فلکسی تانک بسته به چگالی کالایی که قرار است بارگیری شود ،متفاوت است و ظرفیت این کانتینرها به گونه ای است که تا 24 تن می توانند انواع محصولات قیری را درخود جای دهند.

این نوع بسته بندی برای استفاده یکبار مصرف تعریف شده و در کانتینرهای حمل و نقل استاندارد 20 فوتی نصب می شوند و آنها را به سیستم های حمل و نقل ایمن تبدیل می کنند.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *