12:08

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

محاسبه بودجه بر اساس فعالیت، در پالایشگاه آبادان

به گزارش”نوای صنعت“، بهرام جمالی گفت: شرکت پالایش نفت آبادان به منظور به روز آوری و افزایش دقت و چابک سازی بیشتر مباحث مالی، در حال خرید یک نرم افزار است که همزمان سه کار محاسبه بها تمام شده تمام فعالیت ها، به حداقل رساندن انحراف از بودجه و افزایش اتکا و همچنین استخراج دقیق نسبت های مالی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این نرم افزار هزینه یابی بر مبنای فعالیت انجام می شود که این اقدام برای نخستین بار در سطح وزارت نفت اجرایی می شود، به تشریح شیوه کار با این نرم افزار پرداخت.

مدیر مالی پالایشگاه آبادان، توضیح داد: در روش متداول بودجه بر اساس برآورد قیمت تمام شده با محاسبه تورم تعیین می شود اما با استفاده از این نرم افزار بودجه بندی بر اساس عملکرد و تعیین عملکرد با جزئی نگری در فعالیت ها خواهد بود.

وی افزود: برای عملیاتی شدن این روش در ابتدا برای هر واحد و اداره فعالیت تعریف می شود و بر اساس هزینه صرف شدن برای هر فعالیت، بودجه سال آینده تعیین می شود.

به گفته جمالی در این روش چون گزارش ها بر اساس داده های واقعی است و مولفه های مختلف در آن سنجیده می شود، کاری زمان بر و دشوار است اما در مقابل ضریب خطا را کاهش و انضباط مالی شرکت را افزایش می دهد.

مدیر مالی شرکت پالایش نفت آبادان از مشخص شدن شرکت مشاور برای عملیاتی شدن این اقدام، خبر داد و افزود: کار در مرحله تعیبن قیمت از سوی کمیته بازرگانی قرار دارد.

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *