01:30

1403/02/23

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

شمال عراق و شمال غرب ایران از یکشنبه آینده بارانی خواهد شد

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشورمان از روز یکشنبه آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه در شهرهای زیارتی عراق کاهش خواهد یافت.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  امین‌حسین نقشینه روز جمعه افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه هفته آینده تاپایان هفته برای برخی از مناطق شمال غرب و غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در زاگرس، مرکزی، دامنه های شمالی البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دماو حتی وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در سه روز آینده به خصوص برای ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب در نقاطی از جنوب استان کرمان و ارتفاعات هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

نقشینه درباره وضعیت جوی تهران گفت:در سه روز آینده آسمانی کمی ابری تا قسمتی ابری پیش بینی شده است که در روز یکشنبه عصر با افزایش و پیش‌بینی احتمال بارش باران مواجه خواهد شد. همچنین برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گاهی بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای هوا در مهرآباد را ۲۵ درجه و کمینه آن را ۱۶ درجه پیش بینی کرد.

وضعیت آب و هوایی شهرهای زیارتی کشور عراق

وی درباره وضعیت هوا در شهرهای زیارتی کشور عراق گفت: انتظار می‌رود در امروز و فردا آسمان شهرهای نجف، کاظمین، کربلا صاف و نیمه صاف باشد.

نقشینه بیشینه و کمینه دمای هوا در نجف را ۳۷ و ۲۵، کاظمین ۳۶ و ۲۵، کربلا ۳۶ و ۲۵ اعلام کرد و گفت: فردا شب احتمال بارش در این شهرها دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز یکشنبه آینده بارش باران در مناطقی از شمال عراق روی خواهد داد و از روز دوشنبه و سه شنبه در شهرهای زیارتی عراق با کاهش دما  مواجه خواهیم بود.

به گفته کارشناس  سازمان هواشناسی، هوای شهر مشهد هم از روز دوشنبه آینده با کاهش دمای محسوس مواجه خواهد شد.