11:43

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ساخت داخل و توسعه زنجیره ارزش، دو راهبرد کلیدی صنعت پتروشیمی است

به گزارش”نوای صنعت“، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های سازندگان توانمند ایرانی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی شتاب بیشتری خواهد گرفت، تأکید کرد: ساخت داخل و توسعه زنجیره ارزش دو راهبرد کلیدی صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی است.

مرتضی شاه‌میرزایی به همراه بیژن چگنی رئیس هیئت‌مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و هیئت همراه از مجتمع پتروشیمی اروند بازدید کرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی سیدالشهدا صنعت نفت گفت: باید از وابستگی به کالاها و تجهیزات پتروشیمی که از خارج از کشور تأمین می‌شود رهایی یافت و امروزه خوشبختانه بسیاری از نیازهای طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی را سازندگان توانمند ایرانی تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: پتروشیمی اروند نیز باتوجه‌به تعریف و اجرای چند طرح مهم در تکمیل زنجیره ارزش باید از ظرفیت‌های مطلوب موجود برای ساخت تجهیزات موردنیاز در اجرای این طرح‌ها بهره گیرد.

وی همچنین خطاب به سازندگان کالا و تجهیزات داخلی در حوزهٔ صنعت نفت اظهار داشت: اگر ساخت داخل را به معنای واقعی کلمه عملی و پیاده‌سازی کنند افزون بر تأمین نیاز صنایع پتروشیمی ایران، می‌توانند دانش فنی تولید خود را به سراسر جهان اشاعه دهند.

مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در حاشیه این بازدید گفت: تمام هدف و تلاش ما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم، جاری کردن روح داخلی‌سازی در تاروپود شرکتمان است و تاکنون نیز در این امر بسیار خوب ظاهر شده‌ایم.

محمدرضا کریمی افزود: متخصصان داخلی ما به حدی از خودباوری رسیده‌اند که هرگاه اراده کنند می‌توانند نیازمان را در تأمین تجهیزات و برطرف‌کردن عیوب با بهره‌گیری از دانش ایرانی برطرف سازند.وی ضمن اشاره به طرح pvc2 شرکت پتروشیمی اروند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم که این پروژه را تا حد ممکن با استفاده از دانش فنی بومی و پتانسیل موجود در کشور تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است معاون وزیر نفت پس از حضور در پتروشیمی اروند، از طرح‌های تکمیل‌کنندهٔ زنجیره ارزش این شرکت همچون پتروپرک پویا نیز بازدید به عمل آوردند.

منبع: روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی اروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *