21:36

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تفاهم‌نامه همکاری تاپیکو و صندوق ضمانت صادرات به امضا رسید

به گزارش”نوای صنعت“، تفاهم‌نامه همکاری های فی مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) به امضای علی سیفیان قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره تاپیکو و سید امیر برهانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.
این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد چارچوب همکاری های مشترک فی مابین بین صندوق ضمانت صادرات و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در زمینه حمایت از توسعه صادرات کشور و افزایش سرمایه گذاری خارجی ارتقاء تامین مالی صادراتی برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی فعال در حوزه صادرات کالا یا خدمات و استفاده از توانایی های علمی و عملی و ظرقیت های اقتصادی، پژوهشی و بازاریابی طرفین در افزایش نفوذ خدمات صندوق و بیمه های اعتبار صادراتی و ارتقاء شبکه توزیع خدمات به منظور افزایش قدرت ریسک‌پذیری تاپیکو و زیرمجموعه های مرتبط در این زمینه است.
در ابتدای این مراسم علی سیفیان قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: هلدینگ تاپیکو علاوه بر فعالیت در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی، دارای یک زنجیره کامل در تولید تایر است.
وی ادامه داد: همکاری مستمر با صندوق ضمانت صادرات می تواند دسترسی بهتر شرکت های هلدینگ به بازارهای هدف را فراهم کند و با ضمانت نامه های صندوق، شرکت های زیرمجموعه هلدینگ با خیال آسوده به فعالیت های خود بپردازند.
در ادامه سیدامیر برهانی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز با بیان اینکه این صندوق به دنبال تفاهمنامه های اسمی نیست گفت: امروز اقدام مثبتی رخ داد که می بایست زودتر از این اتفاق میفتاد. تفاهم‌نامه با تاپیکو اتفاق خوبی است که نباید به چند امضا و عکس یادگاری ختم شود.
وی ضمن تشریح خدمات صندوق از آمادگی این مجموعه جهت ارائه خدمات اعتباری بطور ویژه به صادرکنندگان محصولات پتروشیمی خبر داد.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه به معرفی خدمات صندوق ضمانت به مدیران شرکت های زیرمجموعه و معاونین تاپیکو پرداخت و افزود: امروز با این نگاه تفاهمنامه همکاری را امضا کردیم که اشکالات و ایرادات سنوات قبل برطرف شود.
وی اظهارداشت: این صندوق به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبارصادراتی (ECA) در کشورمان وظیفه پوشش ریسک های سیاسی و تجاری قراردادهای صادراتی را برعهده دارد و در حال حاضر بخش عمده‌ای از پورتفوی پوشش های صندوق مربوط به قرارداد محصولات پتروشیمی است.
برهانی افزود: از دیگر خدمات صندوق برای صادرکنندگان وفعالین اقتصادی می توان به بیمه نامه سرمایه گذاری جهت پوشش ریسک‌های سیاسی پروژه های سرمایه گذاری در خارج از کشور، ضمانت‌نامه های خاص پروژه ای صادرات محور، ضمانتنامه اعتبار خریدار، بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد اشاره کرد.
وی درپایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شاهد استفاده بیشتر صادرکنندگان محصولات پتروشیمی از خدمات صندوق و در نهایت توسعه صادرات غیر نفتی کشور باشیم.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *