20:29

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

شرکت آلومینیوم ایران مصمم به اجرای پروژه احداث نیروگاه ۱۱۵ مگاواتی خورشیدی

مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران از پروژه نيروگاه خورشيدي فتوولتائيک ایرالکو بازدید کرد.

به گزارش”نوای صنعت“، دکتر فروزانمهر مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از محل احداث پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۱۵ مگاواتی ایرالکو به عنوان یک طرح بزرگ ملی، بازدید نمودند.

پيرو ابلاغ آئين نامه اجرايي ماده ۱۶ قانون جهش توليد دانش بنيان مبني بر تامين ۵% برق مصرفي صنايع از طريق احداث نيروگاه هاي تجديدپذير، اين موضوع از ابتداي سال ۱۴۰۲ در دستور كار شركت آلومینیوم ایران قرار گرفت و در اين راستا پروانه احداث نيروگاه خورشيدي با ظرفيت ۱۱۵ مگاوات در زميني به وسعت ۱۷۲ هكتار در نزديكي پست برق انجيرك اخذ گرديد.

با توجه به قطعی برق و الزام به کاهش آمپر در پیک بار سالهای اخیر که مشکلات متعددی را برای صنایع به همراه داشت، ضرورت احداث نیروگاه خورشیدی برای تامین برق پایدار در کارخانه به عنوان یک پروژه ملی و حرکت به سمت استفاده بیشتر از انرژی های نو و فناوری‌های پیشرفته، همواره و به طور جدی مورد تایید اعضای محترم هیات مدیره و مدیر عامل ایرالکو بوده است. ضمن اینکه استاندار محترم استان مرکزی هم همواره بر سرمایه گذاری در پروژه های تولید برق و بویژه احداث نیروگاه های خورشیدی در استان تاکید فراوان نموده و شرکت ها و صنایعی که در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اقدام می کنند را مورد حمایت همه جانبه قرار می دهند.

در همین راستا مدیر عامل شرکت نیز با آگاهی از مزایا و برکات بسیار احداث نیروگاه خورشیدی همانند حفظ محیط زیست و تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر، افزایش پایداری شبکه برق ، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی کشور و … و نگاه ویژه ایشان به توسعه، تغییر تکنولوژی و استفاده از فن آوری های به روز، بر لزوم رفع موانع و ایجاد زیرساخت های لازم و تسریع در ایجاد نيروگاه خورشيدي فتوولتائيك ایرالکو تاکید دارند.

در حال حاضر تحويل موقت زمين در مرحله نهايي بوده و مجوزهاي اصلي زمين اخذ گرديده است. پس از تحويل قطعي زمين، اين نيروگاه طي دو فاز احداث خواهد شد. در فاز نخست احداث ۲۵ مگاوات از ظرفيت نيروگاه طي ۱۲ ماه و در فاز دوم احداث ۹۰ مگاوات از ظرفيت نيروگاه طي ۲۴ ماه در دستور کار قرار دارد.

منبع: شرکت آلومینیوم ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *