09:32

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بالندگی هر سازمان در گرو انجام گزینش صحیح در آن سازمان است

به گزارش”نوای صنعت“، محسن طبیعی در جلسه شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش استان اصفهان به میزبانی این شرکت گفت: میزبانی فولاد مبارکه اجلسه شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش استان اصفهان منجر به شناخت بیشتر مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان نسبت به اهمیّت فعالیت فولاد مبارکه می‌شود. گزینش‌گران در جایگاه مهمی در سازمان‌ها قرار دارند و باید مطلع باشند که در صنایع مهم و مادر کشور چه اتفاقات بزرگی در حال تحقق است.

مدیر گزینش فولاد مبارکه ادامه داد:  مهم‌ترین سرمایه هر سازمان تجهیزات آن سازمان نیست، بلکه نیروهای انسانی کارآمد، توانمند، با اشتیاق، مُقیّد، با وجدان کاری آن سازمان است؛ بنابراین هرچه فرایند جذب و استخدام نیروی انسانی در هر سازمان با دقت بهتر و بیشتری صورت گیرد، نیروی انسانی جذب‌شده از تمامی جوانب غنی‌تر و کارآمدتر خواهد بود و آن سازمان را بالنده‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گزینش، یکی از مهم‌ترین ارکان فرایند جذب و استخدام در هر سازمان است؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتقادات و تقید به آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایبندی به انضباط کاری و تعهد به انجام کار از اصول مهمی است که در گزینش متقاضیان استخدام در کلیه سازمان‌های کشور باید در نظر گرفته شود تا مسیر صحیحی برای جذب جوانان نخبه و سالم کشور هموار و بهترین‌ها انتخاب شوند؛ در این صورت است که یک سازمان به تعالی رسیده و با چالش‌های کمتری در حوزه نیروی انسانی مواجه می‌شود.

طبیعی اضافه کرد: جایگاه گزینش به‌گونه‌ای است که حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که کمتر به این موضوع اهمیت داده می‌شد، به امر مهم گزینش تأکید کردند و فرمان تشکیل این نهاد ارزشمند را صادر فرمودند؛ مقام معظم رهبری نیز در سخنانی‌ می‌فرمایند:«در تشخیص‌ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسئولان، باید خدا را در نظر بگیرید، گزینش باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد».

امدیر گزینش فولاد مبارکه بیان کرد: لبته جوانان عزیز ایران اسلامی عموماً جوانانی نخبه، مقید، متعهد، سالم و پاکی هستند اما گاهی در عرصه رقابت‌ها برای استخدام و جذب آنان در سازمان‌ها، برخی از ملاحظات در نظر گرفته می‌شود تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

وی عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه پس از برگزاری بزرگترین آزمون استخدامی در صنعت کشور، فرایند جذب بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان را براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اعم از برگزاری طب صنعتی، نظام شایستگی و گزینش در دستور کار خود قرار داده و انجام این فرایند در این ابعاد، تجربه گران‌بهایی برای کشور است.

منبع: فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *