12:20

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بازدید مدیران ارشد شرکت ملی صنعت پتروشیمی از پتروشیمی لردگان

به گزارش”نوای صنعت“، معاون وزیر نفت، سیاست این وزارتخانه در صنعت پتروشیمی را بومی‌سازی و خودکفایی حداکثری در این صنعت اعلام و تأکید کرد: تا دو یا سه سال آینده هیچ کالایی از خارج وارد نشود.
مرتضی شاه‌میرزایی، روز گذشته به همراه بیژن چگنی، رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ خلیج‌فارس، و تعدادی از مدیران صنعت از شرکت پتروشیمی لردگان بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در این بازدید که چهار ساعت به طول انجامید از قسمت‌های مختلف پتروشیمی لردگان و همچنین مجتمع پترو آرمند بازدید کرد.
معاون وزیر نفت در ادامه این بازدید در جمع نیروهای HSE پتروشیمی لردگان حضور یافت و تصریح کرد: ثبت رکورد ۳۸ میلیون نفر کار بدون حادثه منجر به فوت جز با تلاش و کوشش و آموزش شبانه‌روزی ممکن نبوده است.
وی افزود: شما جوانان برومند منطقه، مانند دنا برافراشته و پای کار پتروشیمی لردگان ایستاده‌اید. شما نمونه‌ای از نسل سلحشوری هستید که قرن‌ها در این منطقه زندگی کرده‌اند و از این مجتمع در دل کوهستان نگهداری می‌کنید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، با تأکید بر ساخت داخل و به خودکفایی رسیدن در حوزه پتروشیمی گفت: ما باید تمام کاتالیست‌های مورد نیازمان را از داخل تأمین کنیم. ۱۱۵ سال وابستگی به خارج از کشور در حوزه تأمین کاتالیست زیبنده این کشور نیست و حتماً باید به خودکفایی برسیم.
شاه‌میرزایی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی گفت: برنامه ما در این مرکز این است که تا دو یا سه سال آینده هیچ کالایی از خارج وارد نشود. باید همین مسیری که در پتروشیمی لردگان برای بومی‌سازی و خودکفایی طی شده با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و به متخصصان داخلی فرصت بدهید و صبوری کنید. یقیناً دستاورد این صبوری شیرین خواهد بود.
وی همچنین یادآور شد: باید با شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های داخلی تعامل بیشتری داشته باشیم و با آموزش‌دادن به جوانان و اعتماد به آنها بتوانیم این زنجیره را تکمیل کنیم و ساخت باقی‌مانده کالاهایی که از خارج وارد می‌شود نیز در داخل تولید شود و در آینده نزدیک دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم. سیاست بنده و شخص آقای وزیر که خود از بدنه صنعت نفت است، بومی‌سازی است. فقط یک نکته مهم دراین‌بین وجود دارد که نباید کیفیت فدای سرعت شود، یعنی باید قطعاتی ساخته شود که کیفیت آن کمتر از کالای خارجی مشابه نباشد.
در ادامه محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: باهمت همکارانم ما در نیمه اول سال جاری توانستیم در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد افزایش تولید را تجربه کنیم و می‌توانیم بگوییم اولین پتروشیمی هستیم که با این میزان رشد تولید به شعار سال رهبر انقلاب لبیک گفته‌ایم. انشا الله مجموعه لردگان به‌زودی به ظرفیت ۱۰۰ اسمی خود خواهد رسید.
در پایان بیژن چگنی، رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ خلیج‌فارس ابتکار و جسارتی که مدیران پتروشیمی لردگان جهت ایرانی سازی کردن کمپرسور دی‌اکسیدکربن انجام دادند را به “حماسه صنعتی” تشبیه کرد و گفت: این فرصتی که مدیرعامل محترم پتروشیمی لردگان به شرکت‌های ایرانی برای ساختن این کمپرسور دادند، کار بزرگی بود و در حال حاضر ما شاهد این هستیم که این اتفاق باعث شده دیگر شرکت‌های داخلی نیز از این دستاورد استفاده کنند. امیدوارم این حماسه صنعتی مستندسازی بشود و همه بتوانند سال‌های سال از این تجربه استفاده کنند.

منبع: روابط‌عمومی پتروشیمی لردگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *