12:48

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

اختصاص تمام ظرفیت بارگیری و ارسال نفتگاز انبار نفت شهید منتظری اصفهان به سوخت پاک نفتگاز یورو

به گزارش”نوای صنعت“، معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: به همت کارکنان پرتلاش در انبار نفت شهید محمد منتظری، کاربری همه دهانه‌های بارگیری (لودینگ) نفتگاز معمولی به نفتگاز یورو تغییر یافت.

علیرضا سلیمی در این باره اظهار کرد: با افزایش تولید نفتگاز با استاندارد یورو ۵ توسط شرکت پالایش نفت اصفهان، جلسات متعددی با حضور کارشناسان فنی، عملیاتی، ایمنی و کیفی در تأسیسات انبار نفت شهید منتظری به منظور امکان دریافت، انبارش و توزیع آن توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان برگزار شد که پس از برنامه‌ریزی‌های لازم و تعیین روش انجام کار، ضمن افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفتگاز یورو در انبار نفت مذکور، کاربری کلیه دهانه‌های بارگیری (لودینگ) نفتگاز معمولی به نفتگاز یورو تغییر یافت.

سلیمی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب، توان ارسال نفتگاز یورو از این انبار استراتژیک کشور به میزان روزانه ۲۰ میلیون لیتر رسیده و در حال حاضر دیزل یورو به عنوان سوخت پاک در این تأسیسات بارگیری شده و تمامی ظرفیت بارگیری نفتگاز به این امر اختصاص یافته است.

محمدرضا سلطانی، سرپرست انبار نفت شهید محمد منتظری در این باره عنوان کرد: این فرآیند با انجام مکاتبات و اخذ مجوزهای لازم آغاز و پس از تبدیل تدریجی مخازن ذخیره‌سازی نفتگاز معمولی به یورو با رعایت اصول کنترل کیفی و همچنین تغییرات لازم بر روی پایپینگ مربوطه، پمپ‌ها و بازوهای بارگیری، به طور کامل محقق شد.

وی در ادامه گفت: طراحی‌های اولیه به منظور امکان دریافت و توزیع بارگیری نفتگاز معمولی برای شرایط ضروری انجام شده و انشاالله این مهم با اجرای Piping جدید (لوله کشی صنعتی) و اصلاحاتی در سکوهای بارگیری به صورت مشترک توسط کارکنان این تأسیسات و پالایشگاه در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، در انجام این پروژه حائز اهمیت، تیم‌های فنی مهندسی، عملیات نوبت‌کاری، عملیات بهره‌برداری مخازن، کنترل کیفیت و اچ‌اس‌ائی همکاری و مشارکت داشتند.

منبع: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *