18:42

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

چتر حمایتی بانک صادرات بر ساخت مسکن

بانک صادرات ایران توانسته با حمایت از انواع طرحها و پرداخت تسهیلات حامی بزرگی در حوزه مسکن باشد.

گزارش تحلیلی “نوای صنعت“، مسکن مشکل اساسی این روزها است که قیمت آن مدام در حال افزایش است. خرید مسکن هر چند ناممکن به نظر میرسد اما برخی با تسهیلات مسکن می‌توانند صاحب خانه شوند.

یکی از بانک‌هایی که با ارائه تسهیلات مسکن به خانه‌دار شدن کمک شایانی کرده است بانک صادارت ایران است. طبق آمار ارائه شده بانک صادارت ایران رتبه سوم را میان بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات مسکن دارد.

بانک صادارت ایران در راستای هدف خانه‌دار شدن مردم تسهیلاتی از جمله «تسهیلات ساخت خود مالکی»، «مشارکت در نهضت ملی مسکن»، «تسهیلات مسکن شهری»، «مسکن روستایی»، «ودیعه مسکن» و «حوادث غیر مترقبه بخش مسکن» را ارائه میکند.

این بانک تا به امروز نزدیک به 108 هزار میلیارد ریال تسهیلات بخش مسکن را پرداخت کرده است. بانک صادرات به عنوان یک بانک تجاری حضور پررنگی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهسازی و نوسازی بخش مسکن در کشور دارد.

لازم به ذکر است این بانک از محل منابع قرض‌الحسنه خود 1345 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم ، 984 میلیارد ریال وام ودیعه مسکن طرح جوانی جمعیت و 15 میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی و در مجموع 2344 میلیارد ریال وام قرض الحسنه مسکن،  از محل منابع عادی بیش از 12000 میلیارد ریال در قالب تسهیلات نهضت ملی مسکن، بیش از 7300 میلیارد ریال در قالب ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، نزدیک به 11000 میلیارد ریال برای ساخت و خرید مسکن ایثارگران و بیش از 36600 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مسکن روستاییدر مناطق مختلف کشور پرداخت کرده است.

از سوی دیگر خیرین بانک صادرات ایران از سال 1360 تا کنون 345  پروژه عمرانی شامل مدرسه، کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، گلزار شهدا، منازل مسکونی (مناطق زلزله‌زده)، کانون فرهنگی، توانبخشی و خوابگاه، سالن ورزشی و اجتماعات، مدرسه علمیه، خانه بهداشت، کتابخانه، مسجد، فاضلاب و آب‌رسانی در مناطق کمتر برخوردار، زلزله‌زده و سیل‌زده کشور را احداث یا تکمیل کرده‌اند.

بانک صادرات ایران با پرداخت تسهیلات حوزه مسکن توانسته چتر حمایتی خود از خانواده را گسترده تر کند و در حمایت همه جانبه و انجام مسئولیت های اجتماعی سرآمد  باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *