17:56

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

پیام مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مناسبت روز پزشک

پزشک مظهر احیاگری و زندگی بخش است که با دم مسیحایی خود درد و رنج بیماران را می کاهد و شوق امید به زندگی و حیات را در کالبد آنان می دمد .

به گزارش”نوای صنعت“، متن پیام به شرح ذیل آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِذَا مَرِضْتُ‌ فَهُوَ يَشْفِينِ

(و هنگامی که بیمارمی شوم او شفایم می‌دهد) سوره الشعراء آیه ی ۸۰

پزشک مظهر احیاگری و زندگی بخش است که با دم مسیحایی خود درد و رنج بیماران را می کاهد و شوق امید به زندگی و حیات را در کالبد آنان می دمد .

یکم شهریور ماه زاد روز حکیم فرزانه ، دانشمند و طبیب نامدار ایرانی، و الگوی بارز پزشکی در تاریخ پر فروغ ایران اسلامی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است؛ همان دانشمند مسلمانی که با نبوغ والا و مجاهدات بی شائبه در عرصه کشف و تبیین واقعیت‌ها و مفاهیم علمی، خدمات بزرگی به جهان علم و بشریت کرد. لذا این فرصتی مغتنم و مناسب برای ارج نهادن به جایگاه جامعه توانمند و فداکارِ پزشکان کشور است تا تلاش های ارزنده آنها مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

پزشکان، جزء لاینفک زندگی انسان از دیرباز بوده اند و حضور آنها در مقاطع حساس زندگی، بسیار سرنوشت ساز بوده و هست. ایران اسلامی نیز در همه دوران ها، به ویژه در سال‌های دفاع مقدس، همراهی با عظمت و ایثار این قشر دلسوز و فرهیخته را به خود دیده است.

پزشکان نه تنها در هشت سال دفاع مقدس، جان خود را در طبق اخلاص نهادند، بلکه در دوران مختلف و شیوع ویروس های خطرناک با مجاهدت های شبانه روزی، کشور را در مقابل این بلایای عظیم حفاظت کرده و حتی در این راه، شهیدان والامقامی را تقدیم کردند.

اینجانب سالروز ولادت حکیم ابوعلی‌سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکان صنعت نفت بالاخص زحمتکشانِ بهداشت و درمان جنوب تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون این خادمین سلامت را از خدای متعال خواهانم.

علیرضا دانشی

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *