03:02

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

وزیر نیرو در بیرجند:طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند نیازهای آبی این شهر را برطرف می‌کند

وزیر نیرو گفت: طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تا سال ۱۴۰۵ نیازهای آبی این شهر را تامین می‌کند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  “رضا اردکانیان” در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، افزود: امیدواریم طرح دوم ما که عملیات اجرایی آن در مرداد ماه آغاز شد و اکنون حدود ۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و آب بیشتری را به منظور تامین آب شرب مردم از دشت مختاران به بیرجند انتقال دهد.

وزیر نیرو با اشاره به طرح سازگاری با کم‌آبی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در استان خراسان جنوبی گفت: طرح سازگاری با کم‌آبی استان با تلاش همه مسئولان، دستگاه‌های اجرایی، نظارت استاندار و حمایت افکار عمومی در کارگروه ملی تهیه و تصویب شده و اکنون یک نقشه راه روشنی برای طرح‌های توسعه‌ای در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حفظ حیات مسکون و امنیت خاطر هموطنان و ساکنان استان‌های مرزی در اولویت است، گفت: سعی خواهیم کرد طرح‌های تامین آب را به منظور جوابگویی در گام اول به بخش آب شرب و بعد از آن بخش صنعت و معدن استان با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

اردکانیان افزود: در بخش کشاورزی نیز مطابق با طرح سازگاری با کم‌آبی، از این پس بیشتر تمرکز به سمت کشت‌های کم آب‌بر و گلخانه‌ای است که هم در جهت اشتغال تولید نقش بسزایی دارد و هم به لحاظ محصولات، مقتضی شرایط آب و هوایی است.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان اداری و استخدامی کشور برای انتقال وظایف، ماموریت‌ها و فعالیت‌ شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و تشکیل یک شرکت تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب استان در تمامی استان‌های کشور به تایید و امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی اداری رسید.

اردکانیان ادامه داد: سعی خواهیم کرد در روزهای پیش‌رو مراحل عملی این کار را هرچه سریع‌تر به انجام برسانیم و در آینده بسیار نزدیک در سال جاری شرکت‌های آب و فاضلاب استان شکل بگیرد که هدف اصلی آن چابک‌تر شدن ساختار اداری، فنی و مالی موجود است.

 وی خاطرنشان کرد: در تغییرات ساختاری جدید، طبیعتاً توجه بیشتری به طرح‌ها به‌ویژه در بخش روستایی خواهد شد.

منبع:وزارت نیرو