10:18

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ورود پرقدرت فخوز به بازار آهن اسفنجی با عرضه محصول بزرگترین مگامدول تولید آهن اسفنجی خاورمیانه

شرکت فولاد خوزستان به‌عنوان بزرگترین عرضه‌ کننده محصولات نیمه‌نهایی فولادی مانند اسلب، بلوم، بیلت و… به‌عنوان قطب تولید فولاد خام کشور و یکی از بنگاه‌های پیشروی اقتصادی محسوب می‌شود که در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضوری فعال دارد.

به گزارش”نوای صنعت“، این شرکت که از حدود دو دهه پیش فعالیت خود را در بورس کشور آغاز کرده، تا به امروز موفق به رقم‌زدن روزهای درخشانی در عرصه اقتصادی کشور شده است.

فولاد خوزستان با نماد «فخوز» تا به امروز به توصیه فعالان خرد و کلان بورس برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن و بلند‌مدت تبدیل شده است و جای گرفتن این نماد خوشنام در میان صد شرکت برتر بورسی در سال ۱۳۹۹ مهر تاییدی بر این موضوع است.

میزان فروش و درآمد، درصد رشد فروش و فروش سرانه، نسبت ارزش افزوده، میزان اشتغالِ ایجادکرده، میزان دارایی و ارزش بازار، سودآوری، درصد رشد سودآوری، درصد بازدهی فروش و حاشیه سود، درصد بازدهی دارایی‌ها و گردش دارایی (مرتبه)، درصد بازده ارزش ویژه، میزان صادرات و درآمدهای دلاری حاصل از آن و درصد رشد صادرات و… «فخوز» را به نمادی سرآمد در عرصه بورس کشور تبدیل کرده است.

اکنون و همزمان با ۴۵مین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، شرکت فولاد خوزستان در آستانه بهره‌برداری از بزرگترین مگامدول تولید‌کننده آهن اسفنجی خاورمیانه با نام «زمزم۳»، اقدام به عرضه محصول این کارخانه در بازار نموده است.

«پروژه زمزم ۳» میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد خوزستان را به میزان ۱.۷۶۰.۰۰۰ تن در سال خواهد رساند که علاوه بر بی نیاز کردن شرکت از خرید این محصول، زمینه ساز صادرات آن را نیز فراهم خواهد کرد که در شرایط ارزی امروز کشور، سودی تضمینی و بلندمدت را برای سهام داران خود رقم خواهد زد.

سابقه درخشان فخوز در فعالیت دو دهه ای خود در بورس و ورود محصول عضو جدید فولاد خوزستان یعنی زمزم۳، نوید بخش آینده ای پرسود و افتخارآفرین برای این شرکت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *