23:14

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ماده پاک كننده تجهیزات الكتریكی در” شرکت ملی حفاری” بومی‌سازی شد

پژوهشگر امور مهندسی شركت ملی حفاری ایران موفق شد ماده پاک كننده تجهیزات الكتریكی و الكترونیكی با كارایی بالا ویژه مناطق گرمسیری را بومی سازی کند.

به گزارش ” آوای صنعت ”، اصغر صادق آبادی، رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری ایران که موفق به تولید این ماده شده است، گفت: این محصول در صنایع مختلف از جمله حفاری، نیروگاهی، توزیع برق، نفت و گاز، حمل و نقل و مخابرات كاربرد دارد.

وی تلاش های قبلی سازندگان داخلی در زمینه تولید محصول با كیفیت را به دلیل نداشتن پشتوانه علمی و دانش فنی ناموفق دانست و گفت: پس از ۲ سال تحقیق و آزمایش، موفق شدم فرمولاسیون این ماده را تهیه کنم.

این پژوهشگر توضیح داد: این ماده شوینده از لحاظ تكنیكی از نوع غربی خود (محصول شركت CRC) كارایی بهتر، قیمت پایین تری دارد و از قدرت بالایی در پاك كردن چربی، خاك، نفت، روغن، قیر و خوردگی از تجهیزات الكتریكی و الكترونیكی در مناطق گرمسیری برخوردار است.

صادق آبادی اظهار کرد: این امر باعث افزایش راندمان عملیاتی در موتورهای الكتریكی و سایر تجهیزات برقی خواهد شد و با توجه به برخی آلودگی ها این ماده بسیار پر مصرف و مفید است.

رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری ایران گفت: از آنجا كه تجهیزات الكتریكی را نمی توان با آب پاك كرد از این ماده برای پاك كردن و زدودن موثر آلودگی ها از تجهیزات الكتریكی، الكتروموتورها، رله ها، پنل های الكتریكی، ژنراتورها، ترانسفورماتورها و كنتكتورها استفاده می شود.

وی افزود: از جمله مزایای این ماده می توان به آتش زا نبودن، تبخیر سریع پس از پاك سازی، عدم جایگذاری باقیمانده و آسیب رسانی به لایه ازن اشاره كرد.

صادق آبادی با بیان اینکه این محصول مرحله طراحی و تست میدانی را با موفقیت به پایان رسانده و آماده تجاری سازی و تولید در خوزستان برای مصارف داخلی و صادرات است، ادامه داد: از این ماده می توان به صورت حجمی یا اسپری استفاده کرد.

منبع:شرکت ملی حفاری ایران