به گزارش”نوای صنعت“، روابط رسانهای یکی از مهمترین فعالیتهای برون سازمانی روابط عمومی است که تاثیرهای زیادی بر معرفی سازمان و برنامهها و اقدامات آن در سطح افکار عمومی و خوشنامی سازمانی دارد و ارزیابی مستمر کمیت و کیفیت آن میتواند سطح کارآمدی روابط عمومی یک سازمان را نشان دهد.
از جمله شاخصهای سنجش روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش «مدیریت روابط رسانهای» موارد زیر بوده است:
راهبرد و برنامه رسانهای (تدوین برنامه سالانه رسانهای شیوه نامهها و دستورالعملهای مختلف اطلاع رسانی)
گزارش وضعیت معاشرت رسانهای (نشستهای دوستانه با خبرنگاران، بازدید از رسانهها و…)
گزارش وضعیت پاسخگویی به رسانهها (جوابیه اصلاحیه توضیح تأیید و روشنگری افکار عمومی)
گزارش بازتاب تولید و انتشار اخبار سازمان در رسانهها (مطبوعات رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها، سایتها، شبکههای اجتماعی و…)
گزارش وضعیت تولید محتوا برای رسانهها (یادداشت، مقاله، فیلم، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و….)
گزارش بازتاب حضور و شرکت مدیران ارشد سازمان در رسانهها (کنفرانس خبری، میز گرد و…)
گزارش برگزاری و بازتاب سفرهای رسانهای.
شایان ذکر است که بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران توسط موسسه کارگزار روابطعمومی(KPRI)، انجمن روابط عمومیایران (IRPRS) انجمن متخصصان روابطعمومی(IAPRS)،و انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی(IMPRPA) برگزار شد.