02:18

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

راه هاي جلوگيری از فرونشست زمين در منطقه شمالشرق بررسی شد

رییس واحد تعمیرات خط منطقه شمال‌شرق از بررسی راه‌های حفاظت از خطوط لوله نفت در برابر تهديدهاي ناشي از فرونشست زمين در بازدید میدانی مدیر این منطقه از نقاط حادثه خیز خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، یوسف نقوی با اعلام خبر بالا گفت: مدیر و معاون فنی منطقه پس از بازدیدهای خود از محل فرونشست‌ها و گسل‌های زمين‌ اطراف خطوط لوله، راهکارهای علمی مقابله با این رخداد طبیعی را در جمع کارشناسان منطقه بررسی کردند.

وي با اشاره به ایجاد شکاف‌های عمیق در اطراف خط لوله 20 اینچ نیشابور–مشهد و احتمال ایجاد تنش در لوله انتقال فرآورده‌های نفتی این منطقه تصریح کرد: فرونشست‌هاي طبيعي بر اثر گسل‌های زمین اطراف خط لوله در کیلومتر 753بطول100متر خاک برداری و اطراف لوله به عرض یکمتر جهت تامین امنیت انتقال با ماسه پوشانده شده است

نقوی خاطر نشان کرد: با تدبیر همکاران و انجام تعمیرات پیشگیرانه مستمر در طول خطوط لوله منطقه شمال‌شرق، علیرغم ایجاد فرونشست‌هایی در اطراف خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی این منطقه، خوشبختانه تا کنون آسیب جدی به این خطوط وارد نشده است.

شایان ذکر است: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با حدود یک هزار کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی يکي از گسترده‌ترين مناطقي است که سوخت رساني به پنج استان‌ خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوب، سمنان و گلستان را برعهده دارد.

منبع:شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت