19:05

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران:آنالیز 27 هزار نمونه اکتشافی در مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خبر داد: این مرکز طی 15 ماه گذشته، در مجموع 27 هزار نمونه اکتشافی و دانشجویی را آنالیز (تجزیه و تحلیل) کرد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  مجید وفایی فرد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران طی سال 97 و 3 ماهه نخست سال 98، حدود 15 هزار نمونه از آزمایش های نمونه های اکتشافی ایمیدرو شامل خردایش، نرمایش، ICP-Mass ، ICP-OES ، طلا، مطالعات کانی شناسی، XRF،XRD، شیمی تر و گوگرد را تجزیه و تحلیل کرد.

وی ادامه داد: این مرکز همچنین طی مدت یاد شده، آنالیز حدود 12هزار نمونه از مشتریان بخش خصوصی و دولتی را انجام داد.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز تصریح کرد: انجام 90 طرح پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای (معرفی شده از طرف مدیریت پژوهش و آموزش ایمیدرو) و انجام حدود 150 پروژه تحقیقاتی و خدماتی از بخش دولتی و خصوصی در زمینه فرآوری مواد معدنی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: مطالعات بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی 5 ساغند در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت و اجرای فاز نخست پایلوت عناصر نادر خاکی برای نخستین بار در کشور و طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت و انجام موفقیت آمیز تست ها، از دیگر اقدامات این مرکز است.

منبع:سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی