22:07

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

خواستار اکثر شهروندان آمریکایی از استیضاح ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید شبکه خبری سی ان ان نشان می دهد که ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی و ۵۱ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» و برکناری او از قدرت هستند.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  شبکه خبری آمریکایی سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: این نتایج که توسط شرکت تحقیقات بازاری «اس اس ار اس» انجام شده است، گویای آن است که اکثر رای دهندگان آمریکایی خواستار استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت هستند.

همچنین این نتایج نشان داد ۴۳ درصد از بزرگسالان و ۴۴ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده گفته اند که خواستار استیضاح ترامپ نیستند.

این اولین بار است که اکثر رای دهندگان در نظرسنجی سی ان ان گفته اند که خواستار استیضاح و برکناری ترامپ هستند. بعلاوه این اولین بار است که اکثریت روشنی از بزرگسالان آمریکایی خواستار استیضاح و برکناری رئیس جمهور آمریکا از قدرت هستند.

این دومین نظرسنجی سی ان ان از  ماه گذشته تاکنون است که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ را اعلام کرد. به طور متوسط در این دو نظرسنجی ۴۶ درصد آمریکایی ها گفتند که خواستار استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت هستند. فقط ۴۴ درصد گفته اند خواستار چنین اتفاقی نیستند.

قبل از آغاز اعلام تحقیقات استیضاح، سی ان ان در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی شش نظرسنجی انجام داده که در آنها درباره استیضاح و کنار گذاشتن ترامپ از قدرت سوال شده بود. در بین این شش نظرسنجی، حمایت از استیضاح به طور متوسط ۴۱ و مخالفت با آن ۵۴ درصد بود.

سی ان ان نوشت: واضح است  که مجموعه ای از اقدامات ترامپ در خصوص اوکراین و تلاش دموکرات ها برای تحقیقات درباره استیضاح آمار مربوطه را افزایش داده است.

نظرسنجی سی ان ان در بازه زمانی ۱۷ اکتبر تا ۲۰ اکتبر (۲۵ تا ۲۸ مهر) با مشارکت ۱۰۰۳ نفر از آمریکایی های بزرگسال و از طریق مصاحبه با تلفن همراه انجام شده است. ضریب خطای این  نظرسنجی ۳.۷  درصد اعلام شده است.