13:53

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

ثبت رکورد تازه عملیات اجرایی طرح صدف خلیج فارس

به گزارش”نوای صنعت“، مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج فارس با اشاره به تحقق پیشرفت ۴.۱۴ درصدی بخش ساختمان و نصب این طرح در تیرماه امسال گفت: در ماه اخیر، این طرح در بخش نصب و ساختمان رکوردی را به ثبت رساند که اگر هر ماه این رقم محقق می‌شد، پروژه در حدود کمتر از ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسید.

علی صفوی با بیان اینکه در گذشته، بالاترین پیشرفت ماهیانه بخش ساختمان و نصب پروژه صدف ۲.۶ درصد در آبان‌ماه ۱۳۹۹ بوده است، اظهار کرد: اگرچه اکنون رکوردی تازه در این بخش به ثبت رسیده اما در نظر داریم ماه آینده نیز این روند را حفظ کنیم و حتی ارتقا دهیم تا پروژه در موعد مقرر به پیش راه‌اندازی برسد.

وی درباره دلیل افزایش سرعت در بخش اجرا توضیح داد: در تیرماه امسال همه جبهه‌های کاری به شکل موازی فعال شد. افزون‌بر این، شیفت شب کلید خورد و تعداد نیروهای فعال در سایت نیز افزایش یافت.

مدیرعامل پتروشیمی صدف خلیج فارس با بیان اینکه بخشی از عملیات اجرایی تیرماه امسال در شب انجام شد، ادامه داد: این سایت با حداکثر نیرو در حال فعالیت شبانه‌روزی است. اکنون بیش از یک هزار نفر در طرح صدف خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند که نسبت به ماه خردادماه رشدی نزدیک به ۲۰ درصد داشته است.

صفوی با اشاره به اینکه مطابق برنامه طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس در زمستان امسال به مرحله پایانی نصب و ساختمان خواهد رسید، گفت: پیشرفت پروژه صدف خلیج فارس اکنون فراتر از ۸۵‌درصد است.

پتروشیمی صدف خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی الاستومر در کشور و منطقه، با هدف دستیابی به تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین در حال ساخت است.

منبع: شانا