15:38

1403/02/19

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن

مؤسسه ملی تحقیقات دریایی ژاپن (NMRI) با شرکت موتور ژاپن (J-ENG) در زمینه ساخت و تهیه سیستم احتراق سوخت بدون کربن به عنوان راهکاری برای کمک به کاهش تولید گربن همکاری خواهد کرد.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  این خبر در راستای برقراری انسجام جهانی در اجلاس سازمان ملل متحد در امور اقلیمی که نیویورک انجام شد تا اقدامی به منظور کاهش تولید کربن در حمل و نقل دریایی باشد.

طبق اظهارات J-ENG ، این تحقیق بر استفاده از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت تمرکز خواهد کرد، هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین بالقوه در پروژه های مرتبط با معرفی هیدروژن به عنوان سوخت دریایی شناخته شده است.

سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد.

نماینده شرکت موتور ژاپن افزود: به طور خاص ، انرژی هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی قابل اتکا برای دستیابی به هدف کاهش و حذف گازهای گلخانه ای قلمداد  می شود ، و مطالعات مختلفی در مورد هیدروژن مایع و آمونیاک و غیره برای تولید سوخت بدون کربن برای صنعت حمل و نقل دریایی در حال انجام است.

منبع:سازمان بنادر و دریانوردی