19:25

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تداوم ركوردشكنی‌های غرورآفرین روزانه و ماهانه در فولاد مباركه

در ادامه موفقیت‌های شرکت و گروه فولاد مبارکه در سال 1402، در نخستین روزهای فروردین و پایان این ماه نیز در واحدهای احیا مستقیم، فولادسازی و نورد گرم فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان، شرکت‌های فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری رکوردهای جدید و غرورآفرین روزانه و ماهانه با اختلاف قابل‌توجه نسبت به رکوردهای قبل به ثبت رسید.

به گزارش”نوای صنعت“، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، ضمن تأیید این خبر گفت: خداوند متعال را به خاطر این دستاوردها که به‌واقع خلق ارزش برای اقتصاد کشور و جامعه بوده است، شاکریم. سال گذشته را با محدودیت‌های شدید منابع انرژی به‌خصوص در برق و گاز، به‌سختی اما با بالاترین دستاوردهای کمّی و کیفی محصول و سایر پارامترها ازجمله بازدهی محصول، کاهش هزینه‌ها، و دستاوردهای ایمنی سپری کردیم. سال جاری را نیز با توجه ‌به اینکه تمامی ذخایر در سال ۱۴۰۲ به‌دلیل محدودیت‌های انرژی برای حفظ تولید مصرف شد، آغاز کردیم؛ به همین دلیل تصور دست‌یابی به رکوردهای بالاتر از سال ۱۴۰۲ کمی سخت به نظر می‌رسید؛ اما همت، تخصص، تجربه، دانش و تعهد کارکنان این امیدواری را در مجموعه تولید ایجاد کرد که بتوانیم در فروردین‌ماه سال جدید که به «رشد تولید با مشارکت مردم» مزین شده، شاهد ثبت رکوردهای جدید روزانه و ماهانه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اینکه امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری با تأکید بر تولید نام‌گذاری شده برای تولیدکنندگان و متولیان صنعت بسیار مایه خوشحالی و خرسندی است؛ ازاین‌رو از همین ابتدای سال همکاران کمر همت بستند و به این اعداد غرورآفرین در بسیاری از نواحی فولاد مبارکه و فولاد سبا و حتی شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه دست یافتند.

غلامرضا سلیمی با بیان اینکه در چهار ناحیه فولاد مبارکه توانستیم به رکوردهای ماهانه و روزانه دست یابیم گفت: نکته حائز اهمیت در ثبت این رکوردها این است که میزان محصولات تولیدشده در رکورد جدید فاصله معناداری با اعداد و ارقام رکوردهای به‌ثبت‌رسیده در نوبت‌های قبل دارد و تناژ تولید در بیشترین حد ممکن به سقف ظرفیت و توان اسمی واحدها رسیده و حتی در برخی نواحی از ظرفیت اسمی نیز عبور کرده‌ است.

به گفته معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، پس از اینکه میزان تولید از ظرفیت اسمی و توان خطوط فراتر می‌رود، کار برای دست‌یابی به رکوردهای جدیدتر سخت می‌شود؛ همچنان که اضافه کردن چند گرم به رکورد یک وزنه‌بردار می‌تواند کار را برای موفقیت سخت کند.

وی گفت: ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال، از حمایت‌های مدیریت عالی سازمان، زحمات تمامی همکاران در فولاد مبارکه در بخش‌های تولید، تعمیرات، ستاد و پشتیبانی و همچنین از تلاش سایر شرکت‌های زیرمجموعه تشکر و قدردانی می‌کنیم؛ چراکه امروز شاهد آن هستیم که تمامی همکاران همدل و هم‌راستا با اهداف سازمان در حال تلاش‌اند و اتفاقات خوبی در همه نواحی ازجمله آهن‌سازی، فولادسازی و نورد گرم رخ‌داده است. به‌عنوان‌مثال، در ناحیه نورد گرم در سال گذشته گِریدهای بسیار سختی از جمله ورق موردنیاز تولید لوله‌های انتقال آب برای اولین بار تولید و به بازار عرضه شد؛ ورق‌هایی که پیش‌ازاین از محل واردات تأمین می‌شدند. نکته حائز اهمیت این است که وقتی گِریدهای سخت برای اولین بار تولید می‌شوند، سرعت خط را کُند می‌کنند و استهلاک خط را افزایش می‌دهند و در نتیجه، تعمیرات بیشتری به خطوط تحمیل می‌شود. بااین‌حال شاهد بودیم که نورد گرم موفق شد سال گذشته را با رکوردشکنی سالانه پشت سر بگذارد و در ادامه نیز در اولین ماه از سال جدید به این عدد غرورآفرین دست یابد.

معاون بهره‌برداری با اشاره به رکوردهای بی‌نظیر به‌دست‌آمده در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه و فولاد سبا تصریح کرد: این رکوردها در حالی به ثبت رسیده که از لحاظ کمّی و کیفی، فاصله معنا‌داری میان آن‌ها و رکوردهای قبل وجود دارد. به خاطر داشته باشیم وقتی سرعت خطوط افزایش می‌یابد، امکان ریزش کیفیت محصول وجود دارد؛ اما همکاران ما با اتکا به دانش، تجربه و تخصصی که طی سال‌های زیاد در بخش‌های عملیات و تعمیر و نگهداری شرکت نهادینه‌شده، توانستند کمّیت و کیفیت محصول را هم‌زمان ارتقا دهند.

 وی خاطرنشان کرد: در خطوط نورد سرد شرکت نیز شاهد آن هستیم که همکاران با تلاش زیاد در حال تولید و اجرای طرح‌های توسعه هستند و مطمئناً با نوسازی‌ها، آمادگی و زیرساخت‌هایی که در ماه‌های پیش در خطوط نورد سرد ایجاد شده، شاهد افزایش تولید در این ناحیه نیز خواهیم بود.

سلیمی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: دستاوردهای فروردین‌ماه در فولاد مبارکه نویدبخش سالی خوش برای گروه فولاد مبارکه است.

منبع: فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *