15:21

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

برنامه‌ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد انرژی کشور یک الزام است

به گزارش”نوای صنعت“، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به مصرف بالای گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی در کشور نسبت به استاندارد جهانی، برنامه‌ریزی برای استفاده از هیدروژن در سبد انرژی کشور را یک الزام عنوان کرد.

جلیل سالاری صبح روز سه‌شنبه 26 دی در رویداد بین‌المللی هیدروژن که به ابتکار شرکت ملی گاز ایران و مشارکت دانشگاه شهید بهشتی با هدف سیاست‌گذاری و آینده‌نگری صنعت هیدروژن در ایران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در مصرف حامل‌های انرژی  فاصله زیادی با استانداردهای جهانی داریم، نمی‌توانیم به فکر استفاده از هیدروژن نباشیم.

وی افرود: کیفی‌سازی و کمی‌سازی فرآورده‌های نفتی بر اساس استانداردهای محیط زیستی، رابطه نزدیکی با تولید فناوری در حوزه هیدروژن دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزینه تولید هر تن هیدروژن از منابع هیدروکربوری حدود ۴۰۰ دلار است، افزود: برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل باید به فکر اقتصاد و فناوری این پروژه باشیم.

خاطر نشان می‌شود؛ رویداد بین‌المللی هیدروژن به ابتکار شرکت ملی گاز ایران و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی با هدف سیاست‌گذاری و آینده‌نگری صنعت هیدروژن در ایران روز سه شنبه ۲۶ دی‌ماه با حضور و سخنرانی جمعی از مقامات و مدیران حوزه انرژی از جمله وزیر صمت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و اساتید دانشگاه‌ و پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه انرژی در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *