04:22

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بانک صادرات؛ ترسیم افق جدید از بانکداری هوشمند

بانک صادرات ایران به رسم همیشگی پیشرو بودن، در استفاده از هوش مصنوعی نیز سعی کرده تا پرچمدار تحول در خدمات فناورانه بانکی باشد.

گزارش تحلیلی “نوای صنعت“، دنیای امروز به سرعت در حال تغییر است و هوش مصنوعی به مانند بسیاری از صنعت‌های دیگر، صنعت بانکداری را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. کما اینکه در اقتصاد دیجیتال امروز، هوش مصنوعی بسیاری از فرایندهای بانک را متحول ساخته است.

از سویی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با افزایش بهره‌وری و تصمیم‌گیری براساس اطلاعات غیرقابل درک برای یک عامل انسانی، به بانک‌ها کمک کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند و همزمان تجربه‌ جدیدی از مشتری‌مداری ارائه دهند.

بانک صادرات؛ پرچمدار تحول در خدمات فناورانه بانکی

بانک صادرات ایران به رسم همیشگی پیشرو بودن، در استفاده از هوش مصنوعی نیز سعی کرده تا پرچمدار تحول در خدمات فناورانه بانکی باشد. بروکسی اداری یکی از چالش‌های اساسی و همیشگی در صنعت بانکداری بوده است. از همین رو بانک صادرات اولین بانکی بود که با استفاده از هوش مصنوعی، خدمات بانکی خود را هوشمندسازی کرد تا گامی بزرگ در راستای مشتری‌مداری بردارد.

تحقق بانکداری هوشمند و گذار از بانکداری سنتی، یکی از بزرگترین ماموریت‌هایی بوده که بانک صادرات، گام به گام و به سرعت به سوی آن قدم برداشته است. البته ناگفته نماند که تحقق ایده‌آل این موضوع در کشور ما با محدودیت‌هایی روبرو است که رقابت با بانک‌های هوشمند جهانی را سخت می‌کند. عدم دسترسی مشتریان به اینترنت پرسرعت و ارزان به ویژه در نقاط محروم و دورافتاده کشور، یکی از مهمترین معضلاتی که تحقق ایده‌آل بانکداری هوشمند در کشور را به مخاطره انداخته است.

مضاف بر این در استفاده از ظرفیت بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند، مردم و فعالان شبکه بانکی باید درک مناسبی از بانکداری دیجیتال، بانکداری الکترونیک، نئوبانک داشته باشند. این پیش‌نیازی است که باید به آن توجه جدی شود و قوانین مناسب و جدی از سوی بانک مرکزی برای رفع چنین مشکلاتی وضع شود.

تاسیس آکادمی بانکداری هوشمند

با وجود این، بانک صادرات با اقداماتی هم‌چون تاسیس آکادمی بانکداری هوشمند که طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امیرکبیر فرایند آن عملی و آغاز شده، مسیر خود را به سمت استفاده بیشتر از هوش مصنوعی و روندهای مدرن هدایت کرده است.

در واقع بانک صادرات به عنوان یک بانک پیشرو و الگوساز، باور دارد که فرهنگ‌سازی در توسعه بانکداری دیجیتال و هوشمند تأثیری غیرقابل انکار دارد. روندی که کمک می‌کند تا فرهنگ مراجعه به شعبه و اینکه مشتریان همواره می‌خواهند بخشی از خدمات خود را به صورت حضوری از شعبه دریافت کنند، اصلاح شود و دریچه‌ی جدیدی به روی صنعت بانکداری در ایران گشوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *