07:07

1403/02/24

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

انتصاب‌های جديد در سازمان برنامه و بودجه كشور

با توجه به تحولات پرشتاب در عرصه اقتصاد و ضرورت بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي كشور، لزوم توجه به تحقق فعاليت كلي اقتصاد مقاومتي و اصلاح ساختار بودجه نقش و تأثير امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كشور در زمينه تحليل دقيق و درست موضوع‌ها، ضرورتي انكار‌ناپذير تلقي مي‌شود. 

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  دكتر سيد‌حميد پورمحمدي معاون اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور كه در آيين معارفه رييس امور اقتصاد كلان اين سازمان سخن مي‌گفت، با بيان اين موضوع افزود: ترديد نمي‌توان كرد كه در شرايط سخت تحريم، لازم است به صورت مقتضي از مواهب و تمام توانمندي‌هاي كشور  بهره‌برداري شايسته و كامل كنيم، از اين رو، امور اقتصاد كلان سازمان در زمينه تحليل كارشناسي و پرمخاطره شرايط اقتصاد كشور، نقشي بي‌بديل مي‌تواند ايفا كند.

وي با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه در راستاي اصلاح ساختار اقتصاد كشور و به عنوان تسهيل كننده آن است و امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كشور مي‌تواند در تحليل درست و دقيق مباني فكري اين اصلاحات، تأثير مهمي داشته باشد و همانند يك راهنما و پرچمدار اقتصاد ظاهر شود.

دكتر پورمحمدي در ادامه اظهارات خود با تقدير از زحمات و خدمات دكتر امينه محمودزاده گفت: ايشان در مدتي كه مديريت امور اقتصاد كلان سازمان را برعهده داشت، حضوري پربركت و موثر داشت و اين توانمندي و تعامل را داشت كه با همكاري همكاران دفتر كلان سازمان در ورود به موضوع‌هاي مهم كمك كند و در مقابله فعالانه با تحريم‌ها نقش دفتر اقتصاد كلان را تبيين كند و تجربه ارزنده ايشان در امور اقتصاد كلان و همراهي منتقدان، دانشگاهيان و صاحب‌نظران عرصه اقتصاد را براي همراهي با سازمان و مشاركت ايشان در مباحث كارشناسي را جلب كند.

وي افزود: شخصيت وزين و فروتنانه دكتر امينه محمودزاده به عنوان چهره‌اي علمي باعث شد كه ما در ادامه نيز از توانمندي‌ها و تجارب ارزنده ايشان به عنوان مشاور اقتصادي در معاونت اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور بهره ببريم.

بر پايه اين گزارش در جلسه مذكور دكتر محمد‌حسين رحمتي به عنوان رييس امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كشور معرفي شد.

اين گزارش مي‌‌افزايد دكتر پورمحمدي ضمن بيان توانمندي هاي علمي و تجربي دكتر رحمتي، حضور ايشان در دفتر اقتصاد كلان را فرصت مغتنمي شمرد كه با همراهي كارشناسان برنامه و بودجه كشور بتوانند به عبور كشور از اين بزنگاه تاريخي كمك كنند و در تبيين برنامه سازمان به‌ عنوان تعيين كننده نقش راه اقتصادي كشور و همچنين نقش امور اقتصاد كلان به عنوان قوه عاقله اقتصادي سازمان نقش موثري ايفا كنند.

اينجانب از دكتر رحمتي قدرداني مي‌كنم كه اين مسئوليت را بر عهده گرفته است و اميدوارم با همكاري همكاران و همت ايشان وظايف و ماموريت‌هاي اين امور به سامان مناسب برسد.

وي افزود: بسيار خوشحال هستم كه دكتر رحمتي در حيطه علم و اجرا تخصص دارد و يقين دارم كه اين حيطه خطير را به درستي مديريت خواهد كرد.

دكتر پورمحمدي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه با تقويت تعامل بين دفتر اقتصاد كلان و حوزه مشاوران معاونت بتوان سياست گذاري‌هاي اقتصادي و اصلاحات ساختاري بودجه را به صورت مناسبي به انجام رساند.

منبع:سازمان برنامه و بودجه