06:14

1403/02/07

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

آغاز به کار سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد با هدف جلوگیری از خروج ارز

سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد با حضور 100 شرکت با هدف ارتقاء تکنولوژی داخلی، بومی سازی و جلوگیری از ارز بری آغاز به کار کرد.

به گزارش نوای صنعت، سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد 25 بهمن 1401به میزبانی شرکت فولاد خوزستان در اهواز (محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان) با حضور 100 شرکت از 8 استان از جمله شرکت های فولادی کشور، شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کار خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه با حضور مدیران عامل شرکت های فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو)، شرکت صنعت فولاد شادگان، شرکت فولاد اکسین، هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان و جمعی دیگر از مدیران صنایع فولاد کشور افتتاح شد و تا 28 بهمن 1401 ادامه دارد.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان 20 بهمن 1401 در رونمایی از هزار و۵۶۰ قطعه بومی‌ سازی هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد را شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان به همراه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید با هدف افزایش بهره ‌وری، کاهش ارزبری و اشتغال‌زایی دانست و افزود: نمایشگاه بومی‌سازی، فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات فعالان حوزه صنعت فولاد، حمایت از ایده‌های نوآورانه، ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی و تامین پایدار نیازمندی‌ها است که شرکت فولاد خوزستان در سیاست‌گذاری مقوله‌ی بومی‌سازی دنبال می‌کند.

در این نمایشگاه شرکت های همچون فولاد خوزستان، فولاد جهان آرا، فولاد اکسین، فولاد آتیه خاورمیانه، صنعت فولاد شادگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)، مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب، تافکو، توسعه معادن فولاد خوزستان، سرمایه گذاری توسعه فولاد جنوب، چندوجهی فولاد لجستیک، لکوموتیو ریل اروند و… حضور دارند.

هدف از برگزاری اینگونه نمایشگاه ها ایجاد فرصت مناسب برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور در جهت داخلی سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین‌کنندگان داخلی است و از سوی دیگر فضایی برای رونمایی از دستاوردهای شرکت های داخلی در حوزه بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی و ساخت داخل فراهم شده است.

مشارکت نهادهای دولتی، شرکت‌های فولادی و معدنی، تامین‌کنندگان مطرح و بخش خصوصی در چنین نمایشگاه هایی سازوکارهای حمایت از تامین پایدار، داخلی سازی در زنجیره آهن و فولاد، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها بین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان را سرعت می بخشد.