10:59

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

آغاز بهره برداری از معدن ساغند شمالی با ذخیره ۱۲ میلیون تن

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از آغاز بهره برداری از معدن ساغند شمالی خبر داد و گفت: ذخیره معدنی این محدوده ۱۲ میلیون تن تخمین زده شده است.

به گزارش”نوای صنعت“، مجتبی حمیدیان، با بیان این مطلب اظهار کرد: از پنج شنبه گذشته (۲۰ مهرماه) عملیات بهره برداری از معدن ساغند شمالی که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر بافق قرار دارد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است.

حمیدیان افزود: محدوده معدنی ساغند شمالی، با وسعت حدود ۱۲.۵ کیلومترمربع در سمت شمال سایت معدن ساغند (معادن سازمان انرژی اتمی) قرار گرفته که در مطالعات ژئوفیزیک هوایی، ذخیره معدنی این محدوده در ۵ اندیس ژئوفیزیکی، ۱۲ میلیون تن تخمین زده شده است.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز قرارداد مشارکت بین شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت اسکام، تاکنون حدود ۴ کیلومتر جاده احداث شده و فعالیت های مربوط به تهیه نقشه زمین شناسی نیز انجام شده و در مرحله نهایی است.

حمیدیان تصریح کرد: فعالیت های بعدی برای تکمیل اکتشافات در این محدوده شامل برداشت توپوگرافی و برداشت ژئوفیزیک با تراکم نقاط بیشتر نسبت به ژئوفیزیک اولیه به وسیله پهپاد انجام می شود و پس از آن عملیات حفاری مغزه گیری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات حفاری و آتشباری یک بلوک دارای یک هزار و ۵۰۰ تن ماده معدنی به اتمام رسیده است گفت: این بلوک آماده استخراج است. همچنین درصورتی که در پایان عملیات اکتشاف، وجود حدود ۱۲ میلیون تن ماده معدنی قابل استخراج در این محدوده نهایی شود، ظرفیت استخراج از این آنومالی حدود ۲.۵ میلیون تن در سال خواهد بود.

حمیدیان با بیان اینکه از اسفند سال گذشته عملیات اکتشاف و بررسی ۴ معدن ساغند شمالی، ناریگان ۸، ناتک و گیورد در دستور کار شرکت سنگ آهن مرکزی قرار گرفت افزود: ذخیره معدنی این ۴ معدن در مجموع حدود ۲۵۰ میلیون تن پیش بینی شده است.

منبع شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *