02:15

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

۲۲ هزار تعاونی در دولت تدبیر و امید ایجاد شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعداد تعاونی‌های کشور از ۷۰ هزار و ۹۹۹ تعاونی با ظرفیت اشتغال یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۴ نفر در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۹۳ هزار و ۹۴۴ تعاونی با ظرفیت اشتغال یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافته است.

ابراهیم صادقی‌فر، روز چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان افزود: ۵۳ درصد تعاونی‌های کشور در زمینه تولیدی فعال است.

وی ادامه داد: تعاونی روشی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد برای اتفاقی بزرگ است و به عنوان نمونه در کشوری مانند برزیل ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی در قالب تعاونی است که این میزان چشمگیر است.

وی اظهار داشت: اقتصاد در عرصه تعاون عدالت گرا است و زمینه ساز توزیع سالم سرانه ثروت و کاهش فقر در جامعه است.

صادقی فر با بیان اینکه تعاون در کشور نگاه محدودگرایانه ندارد، افزود: کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای تعاون در کشور تعریف شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاون شریکی سالم و کارآمد برای دولت است و به دلیل سر و کار داشتن با افراد کم درآمد و کمک به تقویت عدالت اجتماعی در اقتصاد مقاومتی نقشی مهم ایفا می کند.

وی یادآور شد: توسعه پایدار گره خورده با تعاون است و رشد و بالندگی تعاون در کنار تسهیل‌گری قوانین، تسهیلات، نیازمند فرهنگسازی و توجه به این موضوع از منظر اجتماعی است.

به گفته صادقی فر، انسجام اجتماعی لازمه شکل‌گیری تعاونی است و پیگیری بستر رشد و نمو تعاونی در بخش اقتصادی نیست، راهکار توسعه تعاون تقویت شاخص‌هایی از جنس همدلی، همکاری و انسجام است.

وی اضافه کرد: حوزه تعاون، اجتماع و فرهنگ بهم گره خورده است و تنها رشد و توسعه با آگاهی و مهارت آموزی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها اهل رقابت نیستند، گفت:  ارتقای دانش، آگاهی، دانایی، مهارت، و توانمدسازی، لازمه موفقیت در تعاونی‌ها است و اکنون در تعاونی کشور به این موضوع ها کمتر پرداخته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در یکسال گذشته سه هزار و ۵۵۷ تعاونی با عضویت ۷۳ هزار و ۸۷ نفر و ظرفیت اشتغال برای ۵۲ هزار و ۴۸۷ نفر ایجاد شده است.

صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر و افتتاح چند طرح ورزشی و چند تعاونی تولیدی به استان سمنان سفر کرد.

شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است.