17:37

1403/02/18

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

کردستان در حوزه گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: این استان در حوزه گردشگری نیاز به جذب سرمایه‌گذاری بیشتری دارد که این مساله با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه و بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  حسین فیروزی روز چهارشنبه در اولین همایش توسعه گردشگری و توسعه در دانشگاه کردستان اظهار داشت: وضعیت توسعه گردشگری در چند سال اخیر در این استان بهتر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

 وی با تاکید بر اینکه توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری باید به زبان مشترک همه تبدیل شود، افزود: از محققان پژوهشگران و تمام صاحب‌نظران می‌خواهیم تا اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مساله داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان،  آموزش و مهارت‌افزایی را از راهکارهای پول سازی و ثروت آفرینی گردشگری دانست و اضافه کرد: با همین امکانات موجود اگر شاغلان این حوزه آموزش و مهارت فرا بگیرند می‌توانیم شاهد توسعه گردشگری و افزایش اشتغال و درآمدها باشیم.

فیروزی به مزیت‌های نسبی کردستان از قبیل برگزاری مراسم بزرگ دف نوازی و آیین سنتی جشن نوروز اشاره کرد و یادآور شد: این استان تمام ظرفیت‌های گردشگری شامل فرهنگی، طبیعی، تاریخی، تجاری و همه ابعاد آن را یک جا دارد.

وی موضوع گردشگری و توسعه را نیاز امروز جامعه برشمرد و تاکید کرد: کردستان به رشد اشتغال در بخش گردشگری به ویژه در ۲ بخش زنان و جوانان نیاز بیشتری دارد چرا که استقبال این ۲ بخش بیشتر از باقی اقشار جامعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به روندهای اقتصادی جهان اشاره کرد و گفت: تا پنج سال آینده گردشگری موتور محرکه اشتغال خواهد بود و برای کشور ما و خاورمیانه این مساله بسیار مهم است.

فیروزی با بیان اینکه کشور ما هم باید در پنج سال آینده به این هدف مهم برسد، افزود: از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل در حوزه گردشگری است و ۱۰ درصد اشتغال جهانی را حوزه گردشگری به خود اختصاص داده ضمن اینکه در ازای هر ۱۰ شغل در حوزه گردشگری. یک و نیم شغل در دیگر حوزه‌ها ایجاد می‌شود.

وی پرداختن دانشگاه به این مساله را در راستای عمومی و فراگیر کردن آن مهم دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی و درآمد در حوزه گردشگری از اقتصاد جهانی پیشی گرفته و ما نیز باید به دنبال رسیدن به   اهداف خود در این بخش باشیم.

اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با محوریت چالش‌ها و راهبردها و با همکاری دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق در محورهای سیاست‌های کلان و راهبردها در توسعه گردشگری کسب و کارهای جدید و کارآفرینی گردشگری مدیریت و برنامه ریزی گردشگری بازاریابی گردشگری گردشگری هوشمند گردشگری پایدار  ۱۰ و ۱۱ مهر برگزار می‌شود.