09:43

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

وزارت صمت در رشد صنعتی و ارزآوری عملکرد مناسبی داشته است/دلیلی بر استیضاح وزیر نیست

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد وزارت صمت در بخش صنعت، معادن و ارزآوری قابل دفاع است گفت: رشد بخش صنعت در پاییز ۱۴۰۱ به ۱۱.۶ درصد افزایش یافت و پس از مدت ها بخش صنعت ایران مجددا رشد ۲ رقمی را تجربه کرد.

به گزارش “نوای صنعت“، علی جدی روز یکشنبه در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حوزه وظایف وزارت صمت ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را در بر می گیرد و این بیانگر اهمیت و توانمندی این وزارتخانه است و نباید تنها شرایط خودرو را معیار سنجش وزیر مربوطه قرار داد.

وی با بیان اینکه کارشناسان وضعیت کنونی در بازار خودرو را نتیجه عملکرد بخش های مختلف و ساماندهی آن را فرابخشی می‌دانند، بیان کرد: اگرچه در زمینه واردات خودرو مشکلاتی وجود دارد و در این مدت کوتاه واردات نیز خودرو داشته ایم ولی باید توجه داشت که تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال قبل از آن ۳۹ درصد رشد داشته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تیم کنونی وزارت صمت از افراد سالم و بدون حاشیه ای تشکیل شده است درحالی که این وزارتخانه سال های گذشته از رانت رنج می برد بنابراین دلیلی بر استیضاح وزیر کنونی نیست.

برقراری تعادل در بازار فولاد و سیمان

جدی افزود: وزرات صمت در ابتدای دولت با چالش‌های اساسی در بخش فولاد مواجه بود،فولاد بالاتر از قیمت جهانی در بازار کشور عرضه می‌شد اما سیاست‌های وزیر صمت در ابتدای فعالیت به این بخش مهم از اقتصاد سامان داد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آغاز به کار فاطمی امین در وزارت صمت، بازار سیمان دچار افزایش قیمت بی سابقه‌ای شد و هر پاکت سیمان با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رفت، با اتخاذ سیاست وضع عوارض صادراتی از سوی وزرات صمت، جذابیت سیمان در بازار افزایش یافت و قیمت سیمان در بازار متعادل شد.

وی بیان کرد: مجلس یازدهم سال آخر خود را سپری می کند و تغییر وزیر صمت تیغ نظارتی مجلس را کُند می کند و معلوم نیست که چه کسی با چه رویکردی سکان هدایت این وزارتخانه مهم را در کشور در دست می گیرد.

استیضاح وزیر صمت منصفانه نیست

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در عید سعید فطر بر همدلی و همراهی قوای سه گانه در کشور تاکید کردند بنابراین این یک دستور برای تمامی جریان های سیاسی است که باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مشکلات مردم و جامعه با همکاری و تلاش بین قوا و تعامل بین جریان های سیاسی به راحتی برطرف می شود و ضرورت دارد که در این زمینه و در این شرایط با تکیه بر همدلی مسائل جامعه را حل کرد.

جدی ادامه داد: خوشبختانه مجلس یازدهم در این مدت همواره همراه و تکیه گاه دولت بوده و در زمان رای اعتماد و استیضاح وزرا و هر زمانی که دولت نیاز به کمک داشته است کمک حال بوده و این روند از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را از مهمترین وزارتخانه ها دانست و گفت: استیضاح وزیر صمت در این شرایط منصفانه و به صلاح مملکت نیست و و با گفتمان همدلی همخوانی ندارد.

وی یادآور شد: در این شرایط حساس باید تمامی نمایندگان در کنار یکدیکر و همسو با وزرا باشند تا مشکلات جامعه بهتر برطرف شود.