03:17

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

معاون برنامه‌ريزی اقتصادی توانير خبر داد:اتمام پروژه خط 400 كيلوولت جيرفت به ارگ بم تا پيك 99

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي توانير گفت: شركت توانير حمايت‌هاي خود را براي اتمام به موقع پروژه خط 400 كيلوولت جيرفت به ارگ بم انجام خواهد داد و اميدواريم عمليات اجرايي آن تا پايان پيك سال 99 به اتمام برسد.

به گزارش ” آوای صنعت ”،  “مصطفي رجبي مشهدي” در حاشیه بازدید از روند اجرايي خط 400 كيلوولت جيرفت- ارگ بم اظهار داشت: مسير خط فوق از دشوارترين مسيرهاي خطوط انتقال در حال اجراي چند سال اخير در كشور است كه با همت همكاران برق منطقه‌اي كرمان و مشاور پروژه (شركت توسعه صنعت برق) در حال احداث است.

رجبي افزود: با توجه به سخت‌گذر بودن مسير خط و پيچيدگي پروژه بايد در انتخاب پيمانكاران واجد شرايط در پروژه نهايت دقت به عمل آيد تا پروژه در موعد مقرر به پايان برسد.

معاون برنامه‌ريزي شركت توانير همچنين از پست 400 كيلوولت ارگ جديد بم نيز بازديد و بر اتمام پروژه توسعه 400 كيلوولت خط بم- زاهدان تا پايان سال تاكيد كرد.

لازم به ذكر است خط 400 كيلوولت تك مداره جيرفت ارگ بم به طول 89 كيلومتر از پست 400 كيلوولت جيرفت آغاز و پس از عبور از ارتفاعات سخت‌گذر جبال بارز به پست 400 كيلوولت ارگ جديد بم منتهي مي‌شود.

در حال حاضر عمليات نصب برج‌هاي خط توسط شركت گام اراك در حال انجام بوده و  نصب 50 درصد از برج‌ها به اتمام رسيده است. شروع عمليات اجرايي اين خط از نيمه دوم سال 93 بوده و پيش‌بيني مي‌شود تا پيك سال 99 به اتمام برسد.

منبع:وزارت نیرو