23:42

1403/02/18

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

مدیر حاشیه ساز فارابی بدنبال مدیرعاملی پتروشیمی دنا

فعالان رسانه ای استان عنوان می کنند که این پتروشیمی توسط گروهی نوپا که ادعای پدرخواندگی دارند از «استانی دیگر» و با حمایت نمایندگان شهرهای همجوار اداره و تعیین تکلیف می شود!

پشت پرده و ماجرای خودسوزی دو کارگر بومی در پتروشیمی فارابی ماهشهر چه بود؟
به گزارش “نوای صنعت“، کارگرانی که صدایشان نسبت به تبعیض، بلاتکلیفی و… آنها توسط مدیر پتروشیمی فارابی به جایی نرسید با تهدید به خودسوزی(این کارگران روی خود بنزین ریختند و قبل از زدن آتش، با جلوگیری همکارانشان در این خصوص مواجه شدند) اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود اعلام کردند.
ماجرا از این قرار بود که این کارگران پس از اخراج و خط و نشان کشیدن مدیرعامل مذکور برای آنها، مسیر قانونی را در پیش گرفتند و توانستند حکم بازگشت به کار از اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی را دریافت نمایند، اما با این حکم نیز با بی اعتنایی وی روبرو شدند و در نهایت این افراد اقدام به عمل خودسوزی کردند و به بیمارستان منتقل شدند.
برخی منابع محلی نیز عنوان داشتند، چندین مرتبه است که کارکنان این شرکت با تجمع روبروی پتروشیمی مذکور خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی و معیشتی خود از سوی مسئولین شهرستانی و استانی شدند اما همواره به سکوت مسئولان برخوردند!
همچنین در بخشی دیگر از گفته های این منابع آمده، کارگران پس از پی بردن به جذب برخی بستگان و افراد حلقه اطراف آقایان مسئول در این شرکت (م ج ب) (م ف) (ب س) به صورت قرادادی و مزایای بالا بیشتر عصبانی شده و به این عمل دست زده اند!
لازم به توضیح است در این بین شایعاتی از استعفای مدیرعامل فارابی از این شرکت و رفتن در سمت مدیرعاملی به شرکتی دیگر شنیده می شود، لذا باید مسئولین و دستگاه نظارتی وارد عمل شوند و وی را نسبت به اینگونه مسائل پاسخگو کنند، همچنین مشخص شود که چرا فعالان رسانه ای استان عنوان می کنند که این پتروشیمی توسط یه گروه نوپا که ادعای پدرخواندگی دارند از «استانی دیگر» و با حمایت نمایندگان شهرهای همجوار اداره و تعیین تکلیف می شود؟
منتظر پاسخگویی محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی و مسعود اسم‌خانی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو است(لازم به توضیح است که این کارگران در خصوص وضعیت شغلی و معیشتی خود با وی نیز ملاقات داشته و این موارد را در میان گذاشته بودند) و تا پایان شفافیت این ماجرا خبرهای مربوط به اتفاق های ماه های گذشته پتروشیمی فارابی را منعکس می کند.

منبع:هورنیوز