06:58

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

فولاد خوزستان به زودی به عنوان فروشنده وارد بازار فولاد خواهد شد

اختصاصی “نوای صنعت“، معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان از پروژه زمزم 3 به عنوان بی رقیب ترین پروژه در ایران و منطقه نام برد و از حضور فولاد خوزستان به عنوان فروشنده اسفنجی بعد از افتتاح این ابر پروژه خبر داد.

دکتر میثم شهنیانی در گفت و گو با خبرنگار ما در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی متالوژی- ایران متافو- در خصوص پروژه‌های توسعه ای فولاد خوزستان گفت: ارزش سرمایه گذاری فاز چهارم حدودا 170 تا 175 همت است که 40 همت آن در گام نخست اتفاق افتاده است.

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان پیرامون پروژه های شرکت ادامه داد: زمزم 3 که کمتر از یک ماه و نیم دیگر شاهد افتتاح آن خواهیم بود، پروژه اسلب عریض، نیروگاه 520 مگاواتی فولاد خوزستان که در قالب فاز چهارم توسعه در حال انجام هستند و حدودا 130 تا 140 پروژه فعال در فولاد خوزستان وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه می توانیم از پروژه زمزم 3  به عنوان یکی از ابر پروژه ها و سوپر مگامدول نام ببریم، افزود: ارزش سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر 150 میلیون یورو بوده که در قالب قرارداد EPC&F اتفاق افتاد و نیروی شاغل در این پروژه فعلا حدودا هزار نفر است که تا یک ماه و نیم دیگر افتتاح خواهد شد، بعد از افتتاح این پروژه نیروی شاغل به 200 نفر به صورت ثابت خواهد رسید.

دکتر شهنیانی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در مورد این سوپر مگامدول، ناحیه ریفورمر این پروژه است که حدودا 570 تیوپ ریفورمر و 19 تا B تشکیل شده است و 342 مشعل اصلی و فرعی دارد، آنچه  پروژه زمزم 3 را در کشور و منطقه بی رقیب می کند ناحیه احیایی کوره با طول 12 متر است.

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: ظرفیت اسمی پروژه زمزم 3 یک میلیون و 760 هزار تن است که با توجه به تغییرات و اتفاقاتی که در ساخت این پلنت احیایی افتاده است تا 2 میلیون تن را پوشش خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه با این ابر پروژه فولاد خوزستان در میان شرکت های فروشنده قرار خواهد گرفت اظهار کرد: به زودی در بازار صنعت فولاد به عنوان فروشنده آهن اسفنجی با کیفیت بالا و با کربن 2/2 درصدی و درجه فلزی 93 درصدی شناخته خواهیم شد.

دکتر شهنیانی در پایان ضمن اشاره به تغییر در بازار فروش آهن اسفنجی کشور با شروع به کار پروژه زمزم 3 عنوان کرد: این پروژه قطعا در تولید کشور و تولید اسفنجی در ایران تاثیر زیادی خواهد داشت، برای ساخت این ابر پروژه بالغ بر 60 و 70 درصد از توان داخلی استفاده شده است، به طور قطع شرکت های دانش بنیان نیز به همین میزان در ساخت این ابر پروژه سهیم هستند.