01:29

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

علمی شدن صنعت نفت، تنها راه پیروزی اقتصادی است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به اندوخته های علمی و پژوهش های علمی نیازمندیم و معتقد هستیم در راه علمی شدن صنعت نفت باید از جان و دل مایه گذاشت.

به گزارش”نوای صنعت“، مهندس علیرضا دانشی در بخش دوم نشست پیش بینی 5 ساله بهره دهی چاه های شرکت کارون نفت وگاز کارون (شش ماهه دوم سال)، ضمن قدردانی از تلاش همه کارکنان و مدیران صنعت نفت جنوب، اظهار داشت: تلاش های جهادگونه همه کارکنان و مدیران صنعت نفت، نشان از وجود اراده جهادی در آنهاست که باید قدردان و شکر گذار این تلاش عزیزان بود. وی افزود: تحولات جدید امروز در صنعت نفت به خصوص در شرکت کارون، از جمله افزایش تولید، حقیقتاً خلق یک حماسه بوده چراکه در شرایط سخت تحریم، فرسودگی تاسیسات، مشکلات ناشی از اشتباهات دولت قبل و مسائل نیروی انسانی، یک اتفاق بسیار بزرگ بود. مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعلام خبر افزایش 900 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت کشور توسط مناطق، بیان داشت: با تلاش و همت مدیران و کارکنان، برنامه ریزی دقیق و ادامه دار بودن روند حماسی تولید در صنعت نفت جنوب، آینده بسیار خوبی برای صنعت نفت و اقتصاد کشور میتوان متصور شد.

وی ادامه داد: امروز گذر از وضعیت سنتی و ورود به دنیای مدرن صنعت نفت، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، هرچند در بسیاری از موارد از صنعت جهانی نفت عقب افتاده ایم اما باید در کمترین زمان و با قدرت و تلاش جهادی سعی کنیم این عقب افتادگی جبران شود. این مدیر عالی صنعت نفت جنوب با تاکید بر علمی شدن صنعت نفت، گفت: در بحث پژوهش و فناوری و همچنین تولیدات بار اول، اعتقاد ما این است، هر آنچه هزینه کنیم، سرمایه گذاری است و هزینه کرد فعلی ما در این حوزه، هرچند در طول دوران صنعت نفت کشور، بی سابقه است، اما باز کمبود احساس می شود.

وی با تاکید بر رصد تحولات علمی جهان در حوزه نفت، اذعان داشت: فرضیه سازی و آزمایش، در صنعت قابل پذیرش نیست چراکه با رصد تجربه دیگران، بررسی رویدادهای علمی می توان در صنعت پیشرفت کرد. مهندس دانشی با طرح پیشنهاد انجام طرح مشترک با سازمان انرژی اتمی، گفت: می توان در برخی امور، از دستاوردهای اتمی و علم هسته ای در صنعت نفت استفاده کرد و در جهت یک اتفاق نو حرکت کرد.