00:54

1403/02/16

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران:حمایت از جوانان زمینه‌ساز توسعه تولیدات ملی می‌شود

آموزش عالی کشور باید در خدمت صنعت باشد/ حمایت از جوانان زمینه‌ساز توسعه تولیدات ملی می‌شود حاج ابراهیمی گفت: آموزش عالی کشور باید در خدمت صنعت باشد و دانش آموختگان را در کار عملی هم آموزش دهد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”، محمد تقی حاج ابراهیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه مکانی مناسب برای نمایش دستاورد‌ها و امکانات جدید روز دنیا در حوزه‌های مختلف است، گفت: برخی از افرادی که به علت مشغله‌های کاری نمی‌توانند اقدام به خرید ملزومات خود در هر زمینه از جمله تزئینات و ملزومات مسکن کنند می‌توانند از فرصت‌های ایجاد شده در نمایشگاه‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه محلی برای به هم پیوستن تمامی زنجیره‌های تولید مسکن راه اندازی می‌شود و موارد موثر درحوزه های مختلف در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود از طرفی  در نمایشگاه صنعت ساختمان به روزترین  خدمات فنی، مهندسی و تولید متریالی که در امر ساخت و ساز استفاده می‌شود هم به نمایش گذاشته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران با بیان اینکه با ارزیابی‌های فنی و داخلی که به صورت سالانه انجام می‌شود غرفه و سالن‌های مختلفی  در اختیار برخی از جوانان متفکر گذاشته می‌شود، گفت: در بخش جوانان متفکر کشور بر اساس اختیارات هیئت رئیسه یارانه‌ای جهت حضور این افراد در نمایشگاه صنعت ساختمان و همچنین تشویق آن‌ها جهت توسعه فعالیتشان تخصیص داده می‌شود.

حاج ابراهیمی افزود: برخی از جوانان متفکری که در جشنواره‌های مختلف مقام می‌گیرند دارای ایده‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان هستند، اما به دلیل گران بودن نمی‌تواند در اختیار آن‌ها قرار بگیرد به همین منظور برخی از سالن‌ها به صورت یارانه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شده است و جوانانی که جویای علم و تخصص هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی بیان کرد: بر اساس دستور و ابلاغ مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب همچنین در جهت حمایت از جوانان و مدیران جوان برنامه های متعددی به دست اتاق ایران اجرایی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران اظهار کرد: مقامات کشوری و لشگری که در نمایشگاه برای بازدید حاضر می شوند، می‌توانند با بازدید از غرفه‌های جوانان متفکر از ایده‌های آن‌ها جهت توسعه تولیدات ملی استفاده کنند.

 آموزش عالی کشور باید در خدمت صنعت کشور هم باشد.

وی گفت: برخی از جوانان فارغ التحصیل ما تنها از لحاظ علمی پیشرفت داشتند ولی از لحاظ عملی نتوانسته اند به جایگاه لازم برسند و همین موضوع باعث افزایش بیکاری جوانان فارغ التحصیل می‌شود به همین دلیل باید از لحاظ تخصصی و صنعتی برابر با علم این حوزه هم تقویت شود.

منبع: اتاق تعاون