00:06

1403/02/19

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

سهم آب چهارمحال و بختیاری با دستور وزیر تجدید نظر می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با قول مساعد وزیر نیرو ، سهم استان از منابع آب حوضه زاینده‌رود مطالعه و با تجدیدنظر در این حوزه شاهد رفع مشکل آب طرح‌های استان خواهیم بود.

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان افزود: امید است با این تجدیدنظر مشکل ۳۱ طرح کشاورزان سامان و بن هم برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین با دستور وزیر ، کارگاه آبگیر طرح بن به بروجن تجهیز و مشکل این حوزه نیز برطرف می‌شود.

عباسی،در خصوص تغییر روند اجرای طرح بهشت‌آباد نیز اظهار داشت: در خصوص کم و کیف اجرای طرح بهشت‌آباد نیز تجدیدنظر شده است و تونل ۶۷ کیلومتری این طرح نیز بسیار کوتاه‌تر می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تحویل نیروگاه کوهرنگ به آب نیروی کشور و ثبت اراضی نیروگاه سد کوهرنگ به نام وزارت نیرو نیز از دیگر تصمیمات این حوزه به شمار می‌رود.

عباسی با بیان اینکه اکنون ۸۵ طرح با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد تومان با حضوروزیر نیرو افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: این اعتبار به اندازه اعتبارات عمرانی یک ساله استان است.

وی، افزایش ۵۰ میلیون مترمکعب سهم آب استان، تعیین حریم رودخانه‌ها به ویژه در حوضه زاینده‌رود و تامین امنیت مردم محلی و گردشگران در این حوزه، توسعه گردشگری در حاشیه زاینده‌رود،  مساعدت در خصوص هوشمندسازی کنتورها، افزایش حق‌آبه روستایی و اصلاح شبکه‌های فرسوده برخی از شهرهای کوچک استان را از جمله مطالبات این استان برشمرد.

عباسی همچنین خواستار اعتبار لازم برای حفاظت و ایمن‌سازی مخازن و مسیرهای تامین آب و ایجاد زیرساخت های برق‌رسانی در قطب‌های صنعتی استان  شد.

رضا اردکانیان در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری طرح‌های پست ۶۳ کیلوولت سفیددشت و مجتمع آبرسانی سیبک را بهره برداری کرد.

همچنین با حضور وزیر نیرو  ۷۷ طرح برق چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۷۲ طرح برق‌رسانی استان آغاز شد و طرح انتقال آب بن به بروجن در طول مسیر نیز مورد بررسی رضا اردکانیان قرارگرفت.

آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ طرح آبرسانی به ۱۲ روستای منطقه خانمیرزا و دیدار از سدباباحیدر در استان از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری است.