21:34

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

دلایل رشد بیش از 30 درصدی «تجلی» در 9 ماهه امسال مشخص شد

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، دلایل رشد بیش از 30 درصدی سود عملیاتی این شرکت در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش “نوای صنعت“، از سامانه کدال، «مرتضی علی‌اکبری» در نامه ای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد:‌ این شرکت در دوره مشابه خود در سال گذشته به دلیل اینکه در ابتدای ماموریت خود بود، فعالیت عملیاتی چندانی نداشته است، اما با توجه به افزایش فعالیت ها و اجرای افزایش سرمایه و ورود منابع جدید، فعالیت های شرکت در سال مالی جاری رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: همچنین بخش عمده ای از درآمدهای عملیاتی سود سهام شرکت به مبلغ 2519566 میلیون ریال در 9 ماهه اول امسال از محل سود سهام تقسیم شده شرکت های بورسی بوده که در سال گذشته معادل 54000 میلیون ریال شناسایی شده بود، اما امسال و بر مبنای مجامع عادی سالیانه شرکت های بورسی تحت تملک شرکت تجلی به مبلغ 1639446 میلیون ریال شناسایی شده است.

همچنین این شرکت در راستای پیشبرد اهداف و ماموریت خود اقدام به فروش سهام و صندوق های سرمایه گذاری بورسی خود کرده که منجر به ایجاد درامدی معادل 1137877 میلیون ریال شده و این امر موجب افزایش بیش از 30 درصدی تغییرات با اهمیت در عملکرد 9 ماهه منتشر شده نسبت به سود خالص دوره 9 ماهه سال گذشته شده است.

منبع:معدن24