02:05

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

جذب سرمایه ۵۵ هزار میلیارد ریالی ایمپاسکو در نیمه نخست سال

به گزارش”نوای صنعت“، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت:‌در بازه شش ماهه ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری، ایمپاسکو ۱۳ طرح افتتاحی و کلنگ زنی را به سرانجام رسانده که هدف اصلی آن اشتغال‌زایی در همه نقاط کشور و رونق اقتصادی بوده است.

خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این باره عنوان کرد: افتتاحیه و کلنگ‌زنی‌هایی که در شش ماهه نخست سال به انجام رساندیم در تعدادی از استان‌ها پراکنده بود که شامل استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: در استان یزد افتتاح کارخانه خردایش و پرعیار سازی معدن سنگ آهن آنومالی شمالی بافق در مجتمع فلات مرکزی، کلنگ زنی کارخانه تولید یک میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن در معدن آنومالی شمالی و همچنین شروع بهره‌برداری از خط انتقال پساب و خط انتقال برق به پروژه سرب و روی مهدی آباد، در استان کرمان شروع عملیات اجرایی معدن تیتانیوم کهنوج، در اصفهان افتتاح فاز نخست کارخانه جدید تولید کنسانتره سرب نخلک، افتتاح و بهره‌برداری از فاز اسپیرال استخراج ماده معدنی، افتتاح طرح‌های زیست محیطی (تیکنر و فیلتر پرس) سرب نخلک و همچنین کلنگ زنی خطوط انتقال شورابه مجتمع پتاس خور و بیابانک را در شش ماهه نخست سال داشته‌ایم.

کریم‌نژاد تصریح کرد: همچنین در استان سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شروع عملیات احداث کارخانه لیچینگ فاز اکسیدی و شروع عملیات اجرایی استخراج از معدن جانجا را در نیمه نخست سال جاری به انجام رساندیم.

وی افزود: ارزش سرمایه‌های جذب شده توسط ایمپاسکو در مجموع به حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد که با هدف رونق اقتصادی نقاط مختلف کشور همزمان با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی توانمند انجام شده است.

مدیرعامل ایمپاسکو در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر انتخاب پیمانکار، خرید و نصب و راه‌اندازی ماشین آلات، نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل هستند.

منبع: ایمپاسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *