22:10

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

جذب بیش از یک هزار جوان خوزستانی در فولاد خوزستان و شادگان

اختصاصی “نوای صنعت“، علیرضا مخبر دزفولی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران‌متافو) در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: فولاد خوزستان 4 سال پیاپی تندیس زرین مسئولیت های اجتماعی را در بین بنگاهای اقتصادی کشور به خود اختصاص داده است.

قائم مقام مديرعامل در امور ستادی و مسئوليت های اجتماعی شركت فولادخوزستان افزود: مهمترین ویژگی فعالیت های فولاد خوزستان در بحث مسئولیت های اجتماعی درمان محوری است، ما سعی نکردیم برای مشکلات مردم خوزستان مسکن بدهیم.

وی با اشاره به افتتاح باشگاه و ورزشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: ساخت پل در اهواز برای رفع مشکلات ترافیکی، ساخت کلینیک دو طبقه 750 متری با تجهیزات کامل پزشکی در روستای قلعه چنعان، اصلاح جاده معروف به مرگ در کانتکس که تا امروز 50 میلیارد تومان هزینه داشته است، بخشی از فعالیت های فولاد خوزستان است.

مخبر دزفولی اضافه کرد: در دو سال اخیر 1 هزار و 400 میلیارد تومان پروژه های زیست محیطی در جهت توسعه فضای سبز ، کاهش غبار و بازچرخانی پساب هزینه شده است، در 2 سال آینده نیز با توجه به پروژه های تعریف شده و قرارداد های بسته شده، 2 هزار و 400 میلیارد تومان هزینه مشخص شده است.

قائم مقام مديرعامل شركت فولادخوزستان عنوان کرد: ما پروژه های زیست محیطی را همراه با عملیات بهره برداری و توسعه انجام می دهیم که به دلیل ایجاد اشتغال پایدار، گردش مالی و اقتصادی و بهره وری باید پروژه های توسعه محور را جلو ببریم، این خود فرصتی است زیرا توانستیم در 2 سال اخیر یک هزار و 80 جوان خوزستانی را در فولاد خوزستان و فولاد شادگان جذب کنیم، این در شرایطی است که بسیاری از شرکت ها در حال تعدیل نیرو هستند.

وی در پایان با اشاره به دسترسی به منابع آبی کارون گفت: فولاد خوزستان علیرغم دسترسی به کارون بزرگترین کارخانه تصفیه پساب را دارد، اما 65 درصد آب مصرفی را بازچرخانی میکند برای اینکه از کارون برداشت آب انجام ندهد، از سوی دیگر 534 هکتار فضای سبز در شرکت و پیرامون آن ایجاد شده است که بیش از 5 برابر الزامات زیست محیطی است.