12:53

1403/02/08

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

تولید سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ کشور در گروه فولاد متیل

مدیرعامل گروه فولاد متیل گفت: سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ کشور در گروه فولاد متیل با همکاری فولاد مبارکه تولید خواهد شد.

به گزارش”نوای صنعت“، محمد تاجمیرریاحی، مدیرعامل گروه فولاد متیل در دیدار نوروزی مدیرعامل آتیه‌فولاد و شرکت‌های زیرمجموعه با مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های فولاد مبارکه، اقدامات بزرگ و مهمی در فولاد متیل شکل گرفت که لازم است در ابتدای سال جدید، از زحمات همکارانم در این هلدینگ تقدیر و تشکر کنم.

وی نتایج به دست‌آمده را مرهون پیاده‌سازی فرهنگ نوآوری و یکپارچگی فولاد مبارکه در فولاد متیل دانست و افزود: انتقال دفتر فولاد متیل از تهران به اصفهان در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین مشکل انجام شد؛ چراکه برایمان مهم بود خللی در هیچ‌یک از فعالیت‌های گروه و زیرمجموعه‌ها ایجاد نشود.

تاجمیر ریاحی ادامه داد: در طول ماه‌های گذشته، موفق به تحصیل سهام سهامداران خصوصی ۳ شرکت نظیر آهن و فولاد اصفهان شدیم و به سهامدار ۱۰۰ درصدی این شرکت‌ها تبدیل شویم تا امکان برنامه‌ریزی جدی‌تر را پیدا کنیم.

مدیرعامل گروه فولاد متیل، خرید اسلب‌های انباری فولاد مبارکه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: با توجه به سیاست فولاد مبارکه، برای تبدیل این اسلب‌ها برنامه‌ریزی کردیم و در همین راستا، همه نوردکاران کشور شناسایی و ارزیابی شدند و پس از بررسی کیفیت محصولات آن‌ها، با دو نوردکاری که محصول کیفی‌تری تولید می‌کردند وارد قرارداد شدیم که در حال حاضر بالغ‌بر ۱۲ هزار تن اسلب به دو شرکت طرف قرارداد حمل شده است.

وی با بیان این‌که فولاد متیل در سال گذشته توانست جایزۀ تعالی سازمانی را دریافت کند، اذعان کرد: با توجه به فرایند انتقال دفتر از تهران به اصفهان، مشاوران معتقد بودند بهتر است در این زمینه داوطلب نشویم؛ اما با تلاش‌های همکاران موفق به دریافت تقدیرنامه دوستاره شدیم.

تاجمیر ریاحی گفت: نرم‌افزار جدید فروش فولاد مبارکه در تمام مراکز، در حال کار است و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمام اطلاعات در این سیستم ثبت می‌شود.

مدیرعامل گروه فولاد متیل با طرح درخواست از فولاد مبارکه در خصوص در اختیار گذاشتن محصولات بیشتر، تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش مراکز خدماتی ما، پوشش مشتریان خرد است که به دلیل تکمیل نبودن سبد کالا دچار مشکل می‌شویم و امیدواریم در سال جدید، با همراهی فولاد مبارکه بر این مسئله فائق آییم.

وی با بیان این‌که متیل قابلیت ساخت سازه‌های نیروگاه خورشیدی را دارد، عنوان کرد: نقشه‌های نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه در حال آماده‌سازی بوده و طی هماهنگی‌های انجام‌شده با گروه مپنا سازه‌های آن در فرایند تولید قرار خواهد گرفت.

تاجمیر ریاحی تصریح کرد: در سال گذشته موفق به عقد قرارداد نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی برای صنایع مس کرمان شدیم و در حال مذاکره برای عقد قرارداد دو پروژه بزرگ دیگر هستیم.

مدیرعامل گروه فولاد متیل ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش متیل برای تولید سازه‌های نیروگاه خورشیدی، تأمین ورق‌های موردنیاز است که امیدواریم بتوانیم آن را از طریق فولاد مبارکه تأمین کنیم؛ چرا که مزیت عمده ما در تأمین بدون چالش ورق فولادی موردنیاز است.

وی با اشاره به خرید خط فرم‌دهی ورق که مخصوص سازه‌های خورشیدی است، ابراز کرد: این خط در مدت یک‌ماه نصب و راه‌اندازی شد که در حال حاضر مراحل تست آن در جریان است تا انشاالله بتوانیم ظرف یک‌ماه آینده، فرایند تولید را آغاز کنیم؛ هرچند برای حجم پروژه‌هایی که در دست داریم، نیازمند چند خط دیگر نیز هستیم.

تاجمیر ریاحی با تشریح برنامه‌های مشارکت مردمی در اقدامات شرکت، افزود: در حال برنامه‌ریزی اجرای پروژه ۱۳ مگاواتی در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هستیم تا بتوانیم با همکاری و مشارکت پرسنل فولاد مبارکه آن را اجرایی کنیم تا مسیر برای پیاده‌سازی پروژه‌های بزرگ‌تر با مشارکت عمومی هموار شود.

مدیرعامل گروه فولاد متیل با بیان این نکته که در زمینه یکپارچه‌سازی مراکز خدماتی، طرح پیشنهادی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار، در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه جذب نیرو با سازوکار استخدامی مشابه فولاد مبارکه انجام شد؛ همچنین درصدد راه‌اندازی کانون ارزیابی برای جانشین‌پروری، شناسایی نیروهای نخبه و تربیت مدیران در سطوح مختلف هستیم.

منبع: ایراسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *