18:55

1403/02/13

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بیست درصد از درآمد فولاد مبارکه از طریق سرمایه گذاری در کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه ایجاد خواهد شد

فولاد مبارکه با چالش‌های زیادی ازجمله تامین انرژی، مواد اولیه و رقابت‌های جهانی مواجه است که در راستای رفع این چالش‌ها، راهکارهایی ازجمله استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمّی، کیفی و متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه نوآوری و فناوری و سرمایه‌های انسانی، توسعه پایدار و تبدیل شدن به صنعت سبز را در نظر گرفته است.

به گزارش”نوای صنعت“، بر اساس رویکردی که در پیش گرفته ایم ۲۰ درصد از درآمد فولاد مبارکه از طریق سرمایه گذاری در کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه ایجاد خواهد شد. حدود ۱۱۰ شرکت زیرمجموعه فولاد مبارکه هستند که هریک از این شرکت‌ها، بعضا از چتدین زیرمجموعه‌ برخوردار هستند. همچنین واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری امسال با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آماده بهره‌برداری است.

فولاد مبارکه امسال شرکت MSTID که ماموریت آن نوآوری و فناوری است را با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی به یک شرکت ‌ VC (صندوق خطر پذیر) تبدیل کرده تا بتواند همچنان در حوزه‌های نوآوری و فناوری پیشتاز باشد. همچنین سرمایه‌گذاری در ۵۰ شرکت دانش‌بنیان را با هدف توانمندسازی جهت تامین نیازمندی‌های روز انجام داده‌ایم.

شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بازچرخانی پساب‌های شهری و صنعتی برای تامین آب مورد نیاز تولید، در پروژه انتقال آب از دریای عمان مشارکت جدی داشته تا بتواند برداشت آب از حوضه آبریز زاینده‌رود را به صفر برساند. تضمین تولید پایدار با اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی محقق خواهد شد.

گفتنی است، نشست صمیمانه با حضور فعالان حوزه بازار سرمایه، نهادهای مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی اصفهان روز گذشته به میزبانی فولاد مبارکه برگزار شد و فعالان این حوزه صبح امروز پس از بازدید از خطوط تولید و پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه، در نشستی با مدیران این شرکت حضور پیدا کردند.