12:58

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بانک صادرات پرچمدار حمايت از جهش تولید

مروری بر عملکرد بانک صادرات نشان می‌دهد که این بانک سوای پیشرو بودن در ارائه خدمات بانکی با بهره بردن از شیوه‌های جدید، در تحقق شعار رهبری که همان جهش و رشد تولید است، گام‌های بزرگی برداشته است.

گزارش تحلیلی “نوای صنعت“، نام‌گذاری سال جدید با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” از سوی مقام معظم رهبری، تاکید دوباره‌ای بود بر اهمیت تولید و شکوفایی اقتصادی از سوی ایشان که به اذعان همه کارشناسان کلیدواژه حل مشکلات اقتصادی کشور در بطن آن نهفته است.

کما اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رمضانی مسوولان نظام با اشاره به دلیل توجه به موضوع مشارکت مردم در شعار، سال جدید با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کردند: «امسال بنده مسئله‌ی «مشارکت مردم» را در شعار سال قرار دادم، برای اینکه به امکانات مشارکت مردم بیشتر توجّه بشود و مردم در مسائل اقتصاد به معنای واقعی کلمه به عرصه بیایند. مردم یعنی توان مردم؛ توان مالی، توان فکری و ذهنی، توان ابتکاری؛ ابتکارات مردم وارد میدان بشود. ما سود میبریم.»

مروری بر عملکرد بانک صادرات نشان می‌دهد که این بانک سوای پیشرو بودن در ارائه خدمات بانکی با بهره بردن از شیوه‌های جدید، در تحقق شعار رهبری که همان جهش و رشد تولید است، گام‌های بزرگی برداشته است که در ادامه به یکی از این موارد اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت.

لبیک بانک صادرات به فرمایشات رهبر انقلاب با پرداخت تسهیلات

بانک صادرات با درک درست از شرایط اقتصادی کشور و با برنامه‌ریزی برای کمک به جهش تولید کشور، ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و دولتی را با جدیت تمام در دستور کار قرار داده و در طی سالهای گذشته تا به امروز، بخش‌های مختلف از جمله خدمات و بازرگانی، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و ساختمان با دریافت تسهیلات از بانک صادرات، سعی خود را معطوف به رشد تولید در کشور کرده‌اند.

همچنین این بانک در راستای عمل به سیاست‌های کلان کشور در بخش تولید مسکن، نقش ویژه‌ای در حمایت از سیاست‌های کلان دولت از ابتدای قانون جهش تولید مسکن تا بهمن‌ماه سال 1402 داشته به نحوی که بر اساس آمارهای موجود بر سایت بانک مرکزی، بانک صادرات ایران در بین 26 بانک تخصصی، دولتی و خصوصی، از نظر کل پرداخت تسهیلات به بخش مسکن از جمله «تسهیلات ساخت خود مالکی»، «مشارکت در نهضت ملی مسکن»، «تسهیلات مسکن شهری»، «مسکن روستایی»، «ودیعه مسکن» و «حوادث غیر مترقبه بخش مسکن»، در جایگاه ششم قرار گرفته است.

همچنین در بین بانک‌های خصوصی حاضر در بازار سرمایه در رتبه سوم با پرداخت نزدیک به 108 هزار میلیارد ریال تسهیلات بخش مسکن، ایستاده و در میان بانک‌های کشور با پرداخت بیش از 49709 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی، در رتبه اول ایستاده است.

این موضوع بدان معناست که؛ بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک تجاری حاضر در بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از تامین مالی زیرساخت‌های متنوع اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی کشور، حضور مهمی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهسازی و نوسازی بخش مسکن در کشور داشته و همواره به مساله رشد و جهش تولید توجه ویژه‌ای داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *