23:18

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

بانک صادرات؛ پرچمدار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

با امضای تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران و دانشگاه امیرکبیر

گروه تحلیل”نوای صنعت” بررسی کرد؛ امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و امضای هم‌زمان معاونت فناوری اطلاعات و اداره‌کل هوشمندسازی و نوآوری این بانک با پارک علم و فناوری این دانشگاه، در راستای تأسیس “آکادمی بانکداری هوشمند” نوید روزهای روشن دیگری را برای پیشروترین بانک ایرانی می‌دهد که ضمن پایبندی به قواعد بانکداری اسلامی، بهره‌مندی از تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا را نیز در روند رو به رشد خود، مورد توجه قرار می‌دهد.

 تأسیس آکادمی بانکداری هوشمند با 12 هدف

“برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه”. این شاید بزرگترین هدف بانک صادرات در تاسیس آکادمی بانکداری هوشمند است. گام بزرگی که قرار است با استفاده از علم‌داده و هوش‌مصنوعی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و رویدادهای مرتبط و همچنین طراحی شیوه‌های نوین آموزش متناسب با نیازهای بانک، به نتایجی هم‌چون ارتقای سطح علمی کارکنان شبکه بانکی، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان در حوزه بانکداری هوشمند، منجر شود.

سوای این، ارائه دوره‌های تخصصی کاربردی بین‌المللی با همکاری مراکز علمی معتبر خارج از کشور، ایجاد و توسعه دوره‌های بین رشته‌ای کاربردی و مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی و فناورانه از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه هستند.

 پیوند نخبگان با بانک صادرات

اما نکته کلیدی و ارزشمند این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های بانکداری هوشمند با استفاده از پشتوانه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، دانشجویان نخبه، کارورزی و حمایت از پایان‌نامه‌ها است. این در واقع همان دغدغه‌‌ای است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید فراوان داشته‌اند و حالا بانک صادرات یکی از بزرگترین قدم‌ها را در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از نخبگان برداشته است.

این گام بزرگ علاوه بر اینکه به ایجاد مرکز نوآوری و مهارت‌افزایی، حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان، ایجاد شبکه مربیان و اساتید و شناسایی افراد مستعد و توانمند برای جذب در بانک یا شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری و نوآوری بانک، منجر می‌شود، انگیزه‌ای دوچندان به نخبگان کشور می‌دهد تا به جای مهاجرت از کشور، توان خود را برای ارتقای مرتبه علمی ایران اسلامی به‌کار گیرند.

روند پیوسته حمایت بانک‌صادرات از حوزه دانش‌بنیان

بانک صادرات از همان ابتدای شکل‌گیری دانش‌بنیان‌ها با تخصیص تسهیلات به این نهادهای نوپا که شدیداً به کمک‌های مالی نیاز داشتند، سعی کرد به سهم خود به تقویت این نهادها و رشد چرخه تولید کشور کمک کند.

در واقع بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات زیادی انجام داده و بر همین اساس در بین تمام بانک‌های خصوصی و دولتی به عنوان نخستین بانک حامی شرکت های دانش بنیان انتخاب شده است.

کما اینکه در راستای روند حمایت پیوسته از شرکت‌های دانش‌بنیان و در ماه‌های ابتدایی امسال که به دلیل قوانین بانک مرکزی، هنوز وام دهی بانک صادرات رونق نگرفته بود، بانک صادرات بیش از 350 میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت کرد. این اقدامات مثبت بانک صادرات سبب شد تا رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز از حمایت‌های بانک صادرات ایران در حوزه ارائه خدمت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401 تشکر و قدردانی کند.

تداوم پرچمداری بانک صادرات در حمایت از دانش‌بنیان‌ها

شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین مولفه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند. این شرکت‌ها به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی ، اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوریهای برتر نقش دارند. از همین رو بانک صادرات ایران با هدف کمک به رشد تولید کشور،پرچمداری خود را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشور، حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *