21:55

1403/02/11

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

اقدامات موثر بانک صادرات در سالی که گذشت

بانک صادرات ایران در سال 1402 با اقدامات موثر خود در اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات و حمایت از کسب وکارها و مردم توانست شعار درخدمت مردم بودن را عملی سازد.

به گزارش تحلیلی”نوای صنعت“، بانک صادرات ایران در سال 1402 با اقدامات خود توانست شعار درخدمت مردم بودن را عملی سازد این بانک در سال 1402 در بخش‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی 850 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. در این گزارش به اقدامات موثر بانک صادرات در یک سال گذشته میپردازیم.

چکنو

بانک صادرات ایران برای تسهیل در امور مشتریان خود این امکان را فراهم کرد که دارندگان حساب جاری با دسته چک  به طور همزمان از دسته‌چک‌های کاغذی و چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران استفاده کنند. همچنین صدور چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران بدون محدودیت مبلغ امکان‌پذیر است.  مشتریان این بانک بدون نیاز به مراجعه به شعبه می‌توانند با نصب نرم‌افزار بانک صادرات برای فعال‌سازی و صدور دسته چک الکترونیک اقدام کنند.

بخشودگی جرائم تسهیلاتی

بانک صادرات ایران در سال 1402 نزدیک به 541 میلیارد ریال وجه التزام بدهکاران را بخشید. این اقدام بانک صادرات به جهت تداوم تولید و اشتغال در واحدهای اقتصادی انجام شد.

«اقاله» املاک مسکونی

بانک صادرات ایران در سال 1402 با هدف تسهیل هدایت نقدینگی راکد به سمت تولید املاک مسکونی که در ازای بخشی یا تمام مطالبات بانک تملک شده را در قالب «اقاله» به مالک قبلی بازگرداند.

دانش‌بنیان یار

بانک صادرات ایران در سال 1402 به جهت ارائه تسهیلات و کمک به شرکت های دانش بنیان تندیس ویژه «دانش‌بنیان یار» نخستین دوره رویداد بین‌المللی تأمین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس2023) را کسب کرد. این بانک بزرگترین حامی شرکت های دانش بنیان در کشور است.

فروش اینترنتی اعتباری

بانک صادرات ایران با توجه به ظرفیت و قابلیت های مالی و برای کمک به صاحبان کسب و کار و قدرت خرید مردم فروش اینترنتی اعتباری را راه‌اندازی می‌کند.

مدیریت وجوه ارزی

بانک صادرات ایران با وجود تحریم های گسترده با اتکا بر شبکه گسترده شعب خود در خارج از کشور، در منطقه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه توانست دریافت ارز حاصل از صادرات و بازگشت این ارزها به چرخه اقتصادی کشور را انجام دهد. صادرکنندگان می‌توانند مدیریت وجوه ارزی حاصل از صادرات خود را با عقد قرارداد در اختیار بانک صادرات ایران قرار داده و بدون ریسک نقل و انتقال وجوه ارزی خود را مدیریت کنند.

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها

بانک صادرات ایران هب جهت رفع نگرانی متقاضیان تسهیلات و کمک به روند اعطای تسهیلات سامانه توثیق الکترونیکی سهام را عملیاتی کرد. در این سامانه متقاضیان تسهیلات میتوانند دارایی های خود را به عنوان ضمانت و وثیقه قرار دهند.

حمایت از خانواده های زلزله‌زده در خوی

بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و بعد از زلزله در شهر خوی با حمایت 1070 میلیارد ریالی بانک صادرات ایران و خیرین این بانک اماکن مسکونی، شهری، واحدهای دامی و کشاورزی آسیب‌دیده بازسازی شدند و این بانک از 931 خانواده آسیب‌دیده از زلزله حمایت کرد.

حمایت از کسب‌و‌کارهای اینترنتی

بانک صادرات ایران با توجه به شبکه گسترده بانکی و با امضای تفاهمنامه با انجمن صنفی کارفرمایی کسب‌ و‌کارهای اینترنتی شهر تهران با توجه به نیاز این کسب و کارها بستر مناسبی برای ارائه خدمات نوین بانکی ایجاد کرده است.

حمایت از مشاغل خانگی

بانک صادرات ایارن با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی در قالب وام‌های قرض‌الحسنه تبصره 18 اقدام به ارائه تسهیلات کرد. بانک صادرات در 8 ماه ابتدایی 1402 با پرداخت 31 هزار و 544 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، به بیش از 25 هزار و 300 نفر برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی وام داد.

بهره برداری از پتروشیمی گچساران

بانک صادرات ایران با تامین مالی در عملیات اجرایی و بهره‌برداری این پتروشیمی گامی در توسعه تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور برداشته است. بانک صادرات ایران با اعطای تسهیلات در قالب جعاله، 40 هزار میلیارد ریال به این شرکت اختصاص داد.

تامین مالی تولید دارو

بانک صادرات ایران در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و کمک به تولید کنندگان صنعت داروی کشور و به عنوان بانک تخصصی حوزه درمان برای ساخت داروهای اساسی و ضروری کشور به عنوان تامین کننده مالی در کنار تولیدکنندگان خواهد بود.

پرداخت تسهیلات خرد

بانک صادرات ایران به جهت کمک به اقشار مختلف جامعه و دسترسی آنها به تسهیلات خرد بانکی ارائه تسهیلات را آسان کرد.

نوسازی مسکن روستایی

بانک صادرات ایران در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی در 5 ماه ابتدایی سال 1402 ، 14 هزار مسکن روستایی را بازسازی کرد.

ایجاد و پشتیبانی از مشاغل

بانک صادرات ایران در 5 ماه نخست سال 1402 در جهت حمایت و ایجاد اشتغال با پرداخت بیش از 38 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از 31 هزار شغل حمایت کرد.

تولید مسکن

بانک صادرات ایران در جهت گسترش و توسعه بخش مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف مردم کشور تامین مالی بیش از 6300 واحد مسکونی را انجام داد.

حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط

بانک صادرات ایران در حمایت از سرپرستان خانوارها و کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط در 11 ماه سال 1402 بیش از 56000 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

وام قرض‌الحسنه

بانک صادرات ایران در سال 1402 ، 130 درصد منابع قرض‌الحسنه را وام داد است. این بانک با پرداخت بیش از 194 هزار میلیارد ریال وام بیشتر از مانده منایع قرض‌الحسنه، نسبت 129 درصدی ثبت کرده است.

وام فرزندآوری

بانک صادرات ایران با شعار درخدمت مردم بودن و در راستای همراهی و حمایت از طرح ملی جوانی جمعیت به و 87 هزار و 310 خانواده در کشور بیش از 54 هزار و 776 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزند آوری پرداخت کرده است.

وام ازدواج

بانک صادرات ایران در سال 1402 با پرداخت 106 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه حامی بزرگ خانواده و زوج های جوان است. این بانک با اعطای 105 هزار و 919 فقره وام و تخصیص نزدیک به 216000 میلیارد ریال رتبه سوم را در میان بانک های کشور در اعطای وام ازدواج به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *