04:27

1403/02/09

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

افزایش 33درصدی انتقال فرآورده‌های‌ نفتی از طریق خطوط لوله منطقه شمالشرق

سه میلیارد و 166 میلیون و 100هزار لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در شش ماهه اول امسال از طریق خطوط لوله در منطقه شمالشرق انتقال یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، این رقم حدود 33درصد رشد داشته است.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم صنعت ” آوای صنعت ”،  معاون عملیات این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: شاخص نمودارمقایسه‌ای رشد انتقال فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله منطقه شمال‌شرق نمایانگر این امر است که بنزین معمولی با 79درصد افزایش بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

حسین ابراهیمی اضافه کرد: بر اساس داده‌های همین نمودار؛ در این بازه زمانی انتقال دو فرآورده نفتی بنزین پاک (یورو4) و نفت گاز معمولی (گازوئیل) نیز با 30 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی تصریح کرد: نفت گاز پاک با 395درصد، نفت جت با 70درصد و نفت سفید با 57 درصد افزایش در رده‌های بعدی این نمودار قرار دارند.

معاون عملیات منطقه شمال‌شرق در پایان گفت: بررسی نمودار انتقال فرآورده‌های نفتی به سه نیروگاه‌های حوزه فعالیت منطقه شمال‌شرق نشان می‌دهد که در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 97 میزان انتقال فرآورده نفتی به نیروگاه‌های نیشابور و سمنان به ترتیب 98 و 53درصد رشد داشته و نیروگاه شاهرود 43درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع:شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت