10:18

1403/02/14

پایگاه خبری تخصصی صنایع، معادن و فولاد کشور

آغاز بازسازی میدان های نفت و گاز رقه

رئیس اداره میدان های نفتی سوریه از آزادسازی میدان های نفت و گاز استان های رقه، حماه و حمص و آغاز روند بازسازی آنها خبر داد.

به گزارش ” آوای صنعت ”، “علی ابراهیم” تصریح کرد که همه میدان های نفتی و زیرساخت های آنها تخریب و ویران شده اند اما لوله های انتقال نفت کمتر آسیب دیده اند.

وی با اشاره به این که راه اندازی دوباره این میدان های نفتی و گازی نیاز به کار گسترده و جذب شرکت های بزرگ دارد، اضافه کرد: تخریب میدان های نفتی در این مناطق نتیجه حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا است.

ابراهیم افزود که پیش از جنگ در سوریه، میدان نفتی الثوره روزانه ۶ هزار بشکه نفت تولید می کرد.

یگان های ارتش سوریه در ادامه توافق با کردهای شمال این کشور روز شنبه وارد روستاها و شهرک های حومه الحسکه و وارد قصر یلدا در شمال غرب شهرک تل تمر شده و مناطق نفوذ خود را در محور تل تمر-الاهراس در حومه شمال

غربی این استان تقویت کردند.

این نیروها همچنین وارد روستای السلماس، آم الخیر، غرناطه در حومه غربی شهر تل تمر شدند و با ورود به این مناطق موقعیت خود را تثبت کرده و برای بازپس گیری کامل حومه الحسکه و مقابله با تجاوزات ترکیه  آماده شدند.

نیروهای ارتش سوریه از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه) وارد شهر تل تمر و صومع الاغبیش در حومه الحسکه و شهرهای منبج و عین العرب در حومه شمالی حلب و نیز شهرک عین عیسی و شهر الطبق و فرودگا نظامی آن در حومه استان رقه شدند.

به دنبال تداوم حملات ترکیه به شمال شرق سوریه، نیروهای ارتش سوریه روز شنبه ضمن درگیری با نیروهای تحت امر ترکیه مانع نفوذ آنها به شمال غرب تل تمر در حومه الحسکه شدند.

 دولت مرکزی سوریه پس از ۷ سال توانسته بار دیگر کنترل بخش های شمالی این کشور در خط مرزی با ترکیه را به دست بگیرد.

در حال حاضر پرچم های سوریه در تمامی نقاطی مرزی با ترکیه برافراشته شده است.

ورود نیروهای سوری به مناطق کردنشین بر اساس توافقی صورت گرفت که با نظارت روسیه میان دولت سوریه و منطقه خودمختار کردهای شمال شرق سوریه، امضا شده بود.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه “نیروهای دموکراتیک سوریه” (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به “چشمه صلح” در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو

شده است.

منبع:شبکه خبری روسیا الیوم